اقتصادی

نرخ‌گذاری را آزاد کنید/سهمیه مرغ و روغن هتل‌ها را بدهید

سازمان های هتلداری سراسر کشور در دیدار با عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواستار آزادسازی قیمت هتل ها، بازسازی سیستم های آب و برق و توزیع سهم طیور و سوخت شدند. .

به گزارش اخبار ایران من، جمشید حمزه زاده – رئیس اتحادیه هتلداران حرفه ای ایران – در نشستی که روز چهارشنبه (4 خرداد) با حضور معاون گردشگری وزیر کشور و جمعی از مدیران صنعت هتلداری از سراسر منطقه برگزار شد. هزینه هایی که به دنبال آزاد کردن قیمت هتل ها هستند و اضافه می کنند که هزینه اقامت در یک هتل چهار یا پنج ستاره برای مهمانان 25 یا 30 دلار است در حالی که هتل ها یک گنج ملی هستند. و باید سرمایه گذاران را تشویق کند. در مورد قیمت، نظرات آژانس‌های هتلداری در آستانه انتشار است و قیمت‌گذاری باید به شرکت‌ها و هتل‌داران زیر نظر وزارت فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی برون سپاری شود.» ما نیز مانند سایر صنایع باید این فرصت را داشته باشیم. و جهت بازار ایده رسمی این است که قیمت ها را به افرادی که صاحب هتل هستند واگذار کنیم.

وی افزود: با افزایش قیمت ها، هتل ها برای تامین برخی خدمات مانند سوخت و مرغ دچار مشکل هستند. اگر سهم به صاحبان هتل داده شود بسیاری از مشکلات حل می شود.

حمزه زاده مشکلات مالیات های مستقیم را که 50 درصد آن تا پایان برنامه ششم توسعه قابل قبول است و در ابتدای برنامه هفتم به حالت تعلیق در می آید را تشریح کرد و خواستار رعایت آن شد.

وی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده نیز گفت: در اصلاح نظام مالیاتی هتل های یک یا سه ستاره از پرداخت این مالیات 100 درصد معاف نبوده اند اما هتل های چهار و پنج ستاره از این مالیات معاف نشده اند. برخی معتقدند هتل ها کالای ارزشمندی هستند، در حالی که هتل ها درآمد ارزی دارند و شغل ایجاد می کنند.

رئیس اتحادیه هتلداران ایران درباره حامل های برق نیز اظهار کرد: در حوزه آب روش محاسبه در سازمان آب بسیار ناکارآمد است و قبض آب هزینه های سنگینی را برای هتلداران به همراه دارد. از طرفی صرف نظر از اینکه چقدر برای آب پرداخت می کنیم، هزینه سرویس بهداشتی را محاسبه می کنند در حالی که بیشتر هتل ها فضای سبز دارند و از چاه برای آبیاری استفاده می کنند.

حمزه زاده همچنین از نحوه محاسبه برق انتقاد کرد و از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواست پیگیری کند.

رئیس اتحادیه هتلداران ایران در ادامه با بیان اینکه تورگردانان برای کمک به این شرکت‌ها باید بازنگری شوند، دستورالعمل‌های قبلی را عمومی خواند و افزود: سفرهای ما و همچنین دریافت قراردادهای منظم از سازمان‌ها. از نظر پایداری انتظار داریم هتل ها بر اساس تجربه خود در راه اندازی و راه اندازی هتل ها مشارکت داشته باشند.

وی همچنین سامانه «جانا» – سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات گردشگری – را که دارای سیستمی به روز است، زیر سؤال برد: مناطق منطقه ای برای تسهیل درآمدزایی و اشتغال زایی با دولت مشارکت داشتند.

حمزه زاده در مورد برنامه هفتم نیز خواستار تصمیم گیری بهتر برای بهبود گردشگری در کشور شد.

چرا ارز به هتل نمی رسد؟

در ادامه این نشست تعدادی از کارکنان هتل با ضرغامی – وزیر فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی – و معاون گردشگری نگرانی خود را در خصوص این دیدار مطرح کردند. کریم بیگی، مدیرعامل کانون حرفه ای هتل داران اصفهان، آن را سرمایه گذاری کوچکی ندانست و گفت: «اگر برای ساخت هتل و امکانات دیگر اقدام کنید، متوجه می شوید که مردم در هتل سرمایه گذاری نمی کنند. برای ساخت یک هتل

وی ادامه داد: بررسی سال 84 نشان می دهد که هزینه مسکن 60 برابر شده اما هزینه مسکن 25 برابر شده است که بخشی از درآمد حاصل از بازدیدکنندگان خارجی است. گردشگر برای ورود یک دلار می دهد اما چرا دلارش به هتل نمی رسد و بین نمایندگان تقسیم می شود؟ این یک سرمایه گذاری بزرگ برای سرمایه گذاری است.

رئیس اتحادیه هتلداران اصفهان همچنین کمبود جاذبه های گردشگری را مورد توجه قرار داد و افزود: زمانی که برای اکثر گردشگران خارجی به یک محیط پایدار رسیدیم، زیرساخت های برنامه ریزی شده ای نخواهیم داشت که خرده فروش با صرافی انگیزه داشته باشد.

وی خواستار آن شد که خدمات هتلداری مانند سایر صادرات صادر شود و هزینه ها به دلار باشد. همانطور که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به تنهایی اماکن تاریخی را به دلار می پذیرد.

ما قلیان نمی فروشیم، اما قلیان پول خرید هتل را دارد

محمدعلی فرخ آنلاین – رئیس اتحادیه هتل داران تهران – از عدم رعایت یا اجرای الزامات قانونی به ویژه در شهر تهران که تامین مالی را با مشکل مواجه کرده است، گفت: باید تمام قیمت پرداخت شود و به همین دلیل تابلوهای هتل را حذف کرده است. در شهر.

وی همچنین از رفتار کودکانه قلیان فروشان انتقاد کرد و گفت: رفتارهای مکرر با وجود داشتن مجوز مالکیت رستوران های سطح بالا باعث ایجاد مشکلاتی در هتل ها شده است. هتل ها اگر بفروشند قلیان می فروشند در حالی که ما می توانیم پول در بیاوریم. مردم به هتل رفتند و بر سر یک فنجان قلیان با هم درگیر شدند. ما قلیان فروش نیستیم اما اینجوری پولمان را از دست می دهیم.

در مورد آن بخوانید:

هتل رستوران یا کازینو نیست!

عبدالحمید حمیدی از اتحادیه هتل داران کردستان در ادامه همایش خواستار تغییر در صندوق توسعه ملی شد.

مهدی رودبارکی همچنین از آژانس هتلداری مازندران خواست تا به زودی ماهواره ها را لغو کند و سپس با بی اثر دانستن آژانس گردشگری، نسبت به اعتبار مجوز یک ساله هتلداری نسبت به اعتبار سه ساله مجوز آژانس مسافرتی تردید کرد. pa

سید حسن سیادتان – رئیس اتحادیه هتل داران فارس – با اشاره به مشکلات صدور و کاهش اعتبار پروانه کار هتلداری و همچنین توسعه مبلمان گفت:

مکاتبه برای توزیع پودر و روغن هتل

علی اصغر شالبافیان – معاون گردشگری – به پیگیری مستقیم فرار مالیاتی به دلیل فرصت از دست رفته در دوران کرونا، تغییرات مالیات بر ارزش افزوده در حوزه گردشگری به دنبال مجلس، تغییر قیمت آب، ادامه داد. برق و گاز گردشگران اعلام شد و در مورد تغییرات قیمت هتل ها به دلیل افزایش هزینه ها اظهار نظر کرد: طبق مصوبه وزیر، حلقه هایی در مورد نوسازی قیمت های لوکس اعلام شد.

وی همچنین از هتلداران خواست تا در مورد برنامه هفتم توسعه و آنچه می تواند در این قانون لحاظ شود، اظهار نظر کنند.

شالبافیان از بازنگری در قانون توسعه گردشگری ایران خبر داد و افزود: موضوعاتی مانند مالیات شهری و موضوعات مختلف در اصلاح قانون گنجانده شده است، مواردی که سال ها برای ما ثابت شده است، اگر قانون نداریم. مشکل خواهیم داشت.»

معاون گردشگری در خصوص توزیع روغن و آرد به هتل ها گفت: از طریق وزارت جهاد کشاورزی این موضوع را پیگیری کرده ام تا مناطق اقامتی ویژه ای در نظر گرفته شود که به نوبه خود نیازمند همان ارگان ها هستند و برای رسیدگی به این موضوع اقدام شود. “

وی سپس با اشاره به سیاست در حال پیگیری دستگاه های ویژه در مجلس گفت: به محض اطلاع این موضوع را برای حذف گردشگری پیگیری کردیم. آقای ضرغامی همچنین نوشت که برای جلوگیری از آسیب رساندن به آژانس‌های گردشگری باید برخی از عناصر این سیاست تغییر کند. زیرا طبق آن قانون همه تشکل ها منحل شده و تشکل های جدید تشکیل می شود. در این سامانه نامی از گردشگر ذکر نشده است. با تصمیم وزیر، وی تصمیم به تمدید ممنوعیت تشکل های گردشگری گرفت.

شالبافیان همچنین یادآور شد: تا پایان برنامه ششم توسعه نهادها احیا می شوند و این باعث دودستگی می شود، نباید اجازه دهیم این اتفاق بیفتد.

جمشید حمزه زاده – رئیس اتحادیه هتلداران ایران – اما در ادامه گفت: ما انتظارات خود را از بدنه تخصصی برآورده نکرده ایم و در صورت ادامه این امر دوست داریم به همایش برویم. با این حال، قانون پشت این توافق است.

رئیس اتحادیه هتل داران ایران در بیانیه ای گفته است که این هتل به خوبی اداره می شود. سازمان های دولتی نیز از خارجی ها پول می گیرند. پس این یک سنت است. بسیاری از هتل‌ها آسیب دیده‌اند و مدیران هتل‌ها دلایل محدودی برای تصاحب دفتر مرکزی دارند، باید به نوعی برای جذب سرمایه‌گذاران جدید به آنها پول پرداخت شود و بخشی از قیمت هتل باید از این مکان پرداخت شود. این باعث می شود شرکت ها نیز اگر یک خارجی با یک سازمان بیاید، هزینه ها ارزان تر می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا