اقتصادی

پیمان‌های اقتصادی ایران زیرسایه سنگین نفت

یکی از اعضای کمیته به نمایندگی از نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می گوید اتکا به قیمت نفت بسیاری از برنامه های تجاری ایران را دست نخورده نگه داشته است.

عباس آرگون در گفت وگو با اخبار ایران من، اظهار کرد: در طول سال ها و در دولت های مختلف همواره برای حمایت از اقتصاد کشور متکی به سوخت های فسیلی بوده ایم و دولت ها هر کجا که بخواهند برای کسب درآمد جدید به سمت نفت می روند.

وی گفت: نیازی به صرف منابع ملی برای مدیریت پول نیست. نگرش ما نسبت به بازاریابی نفت ثابت مانده است. یعنی یک اقتصاد جهانی را فروخته ایم که تجدید نمی شود و زمان محدودی دارد و با آن پرداخت هزینه کرده ایم و فرصت دیگری را از دست داده ایم.

یکی از اعضای اتاق بازرگانی تهران در خصوص مزایای تجارت غیرنفتی در سال‌های اخیر اظهار داشت: با افزایش جریمه‌ها و کاهش دسترسی به سوخت، رویکرد جدید درمان غیرنفتی تا رسیدن به اهداف نهایی است. ” دنیا خیلی دور است.

آرگون ادامه داد: امروز باید دید ایران چقدر کالاهای صنعتی می فروشد؟ یا ایران در بازارهای مختلف دنیا چطور؟ عدم رسیدگی به این مسائل کلیدی نه تنها صادرات را کاهش می دهد، بلکه فرصت های استفاده از همکاری های تجاری و اقتصادی را نیز از بین می برد.

وی تصریح کرد: ایران بزرگترین اقتصاد جهان است و سهم زیادی از سازمان تجارت جهانی دارد.

یکی از شوراهای تجاری با تاکید بر اینکه برای استفاده از قدرت همکاری اقتصادی، باید مالکیت دولت را محدود کرد، تاکید کرد: دولت ایران بر قیمت های سیستمی تاکید دارد. نگاهی به قیمت پول بیندازید، ببینید وضعیت خودروسازی چگونه است، این نتیجه افزایش شدید قیمت ها و دخالت دولت در اقتصاد است. برای افزایش نقش ایران در تجارت بین‌الملل و استفاده از قدرت‌های تعاونی مانند اکو، بخش خصوصی باید وارد عمل شود و دولت همچنان حامی باشد، زیرا در غیر این صورت نمی‌توانیم از این منابع زیاد استفاده کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا