اقتصادی

سوالاتی که وزیر پیشنهادی صمت به آنها پاسخ نداده است

یک اقتصاددان معتقد است که استعفای وزیر صنعت ، معدن و تجارت (سمت) یک بیماری است و او باید به س questionsالات مطرح شده توسط سند در دولت قبلی ، سازمانهای توسعه ای و خدمات ده سال پس از ایجاد آن پاسخ دهد. قانون؟

به گزارش اخبار ایران من ، سیدرضا فاطمی امین ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت در ایالت سیزدهم ، متولد 1974 و دارای مدرک کارشناسی مهندسی برق ، اقتصاد و توسعه ، کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد دانش فنی معاون وزیر برنامه ریزی وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، معاون برنامه ریزی ، توسعه و فناوری وزارت صنایع و معادن و عضو هیئت اجرایی سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران ، مشاور وزیر و رئیس دفتر و معادن دفتر تحول. او در تاریخ خود از اتومبیل استفاده کرده است.

وی همچنین عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن ایران-تهران ، عضو شورای تحقیقات سازمان هدفمندسازی یارانه ها ، عضو کارگروه صنعتی سازی ساختمان و مسکن (در توسعه و نوسازی صنایع سازمان ایران) و رئیس کمیسیون صنایع ، معادن و ارتباطات. دارای رتبه عالی علوم ، تحقیقات و فناوری ، عضویت و دبیر ستاد سرمایه گذاری و اشتغال در وزارت صنعت و معدن ، عضو سازمان اجرای قانون و کمیته عالی پدافند غیرعامل وزارت صنعت ، معدن و تجارت.

در همین حال ، اتاق صنعت ، معدن و تجارت ایران و همچنین جوانان ، اتاق اصناف تهران و سایر سازمانهای اداری از وی و شهرت وی در دوران تصدی خود ، قبل و بعد از بازنشستگی ، به ویژه در فرایند گذار معاون برنامه ریزی اقتصادی و اقتصادی می گوید این یک موفقیت است.

اما س questionsالاتی نیز در مورد برنامه وی وجود دارد ، زمانی که حسین حقگو در گفت وگو با اخبار ایران من ، گفت وزیر صمت ، معاون برنامه ریزی و مشاور سابق برنامه ریزی صنعتی ، معدنی و تجاری ، گفت: کرد: از سال 1390 ، زمانی که وزارت صنعت و معادن درگیر شد و وزارت تجارت و وزارت صنعت ، معدن و تجارت (صمت) تأسیس شد ، فاطمی امین مسئول توسعه برنامه ای بود که باید از نظر اقتصادی برای توسعه مناسب باشد. او در مذاکرات نوت 13 شرکت کرد و از وسایل نقلیه استفاده کرد ، که دوام چندانی نداشت ، اما می توانست از نظر ایده های صنعت مورد آزمایش قرار گیرد ، معدن و تجارت نیز رویکردی مشابه شده است. اما حقیقت این است که فاطمی امین در این کار خوب عمل نکرد و بر اساس تصویر بزرگ ، نظرات وی توسط کارشناسان امور مالی و تحقیقات مجلس و تجارت مورد انتقاد قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: اعتراض به این سیاست این است که دیدگاه های آن تغییر کرده و در مدیریت دولتی تثبیت شده است و سازمان های تجاری جزء فعال و توسعه ای در فرایند ایدئولوژیک محسوب نمی شوند. سه عامل اصلی در نگاه به جهان ، نگاه به دولت و نظارت بر سازمان های تجاری همه متفاوت از انتظارات اقتصاددانان بود. جهان بینی در نتیجه درگیری ها ایجاد شد ، به این معنی که ما باید با امید وارد بازارهای جهانی شویم. در مورد استقلال اقتصادی نیز بحث هایی صورت گرفت ، اما معنای واقعی استقلال اقتصادی و تجاری مشخص نبود.

همچنین ، به گفته این اقتصاددان ، از نظر صنعت ، معدن و تجارت ، نظارت دولت بر کارفرمای اصلی و بخش خصوصی ، در نهایت به عنوان پیمانکار دولتی متمرکز است. این سه عنصر در ذهن پیشرفته بود. در طول برنامه ، تمرکز دولت بر تفسیر برنامه های پروژه و شناسایی فعالیتهای ذینفعان مالی برای نظارت بر بودجه بود. به حدی که حتی تعداد زیادی از این برنامه ها رونمایی شدند.

نظرات فاطمی امین در مورد مسائل دیگر تغییر کرده است

حقگو با بیان اینکه برنامه مذکور در دولت بعدی کنار گذاشته شد ، افزود: تغییرات در برنامه جدید منتشر شده توسط وزیر مایه تاسف است. به عنوان مثال ، ارز به عنوان مثبت تلقی می شود ، حضور جهانی مطرح می شود و مسائل دیگری نیز مطرح می شود که شک و سوء تفاهم در مورد چشم اندازهای آن را برطرف می کند و امید ایجاد می کند.

اما ، به گفته وی ، این برنامه دیگر الزامات را توضیح نمی دهد. به عنوان مثال ، برنامه از قبل تعداد وسایل نقلیه و لوازم خانگی را تعیین کرد. با این حال ، برخی از این شرکت ها کاملاً محرمانه هستند و همچنین در بازار خرده فروشی فهرست شده اند. س Theال این است که آیا دولت این فرصت را دارد که اهداف کوچکی را در دنیای تجارت تعیین کند؟ برای چنین اهدافی ، دیگر مسئولیت دولت تصمیم گیری نیست بلکه کار است. این ایده یک بازار رقابتی آزاد است که در آن صنایع کشور در سالهای اخیر دچار مشکل نشده اند ، بلکه به نظر دولت است.

تغذیه با شیر مادر در برنامه مورد نیاز

این اقتصاددان همچنین معتقد است در برنامه منتشر شده هیچ اتفاقی نمی افتد و معلوم نیست حقوق تجارت است یا آزادی اقتصادی ، ایده ها و ارزش پولی ، اما این همان چیزی است که از وزیر صنعت ، معدن و تجارت انتظار می رود. داشتن یک ایده روشن.

حقگو گفت که انتشار برنامه یک بیماری نیست و به همین دلیل ما به این نقطه رسیدیم: تا زمانی که بیماری پیدا نشد ، زیرا در جایی که مشکلات مشخص نبود ، می توان میزان آن را از بالا نیز تعیین کرد و در زیر به عنوان مثال ، 36 پروژه در برنامه شرح داده شده است که 8 مورد از آنها در صنایع مختلف مانند نساجی ، خودرو و لوازم خانگی مشابه هستند و فقط نام شرکت ها تغییر کرده است. بدیهی است که شکل ظاهری فرم می تواند مفید باشد.

راه های توسعه ، همچنان به مقابله با خارجی ادامه دهید

وی همچنین گفت که نظارت مناسب برای آگاهی سرمایه گذاران از آنچه در آینده اتفاق می افتد مهم است. در بازارهای جهانی قابل مشاهده نیست.

نقش سند نمایندگی صنعتی چیست؟

وی همچنین به بیانیه ای از ایران درباره شرکت هایی که ماه ها پیش آن را توسعه داده و منتشر کردند اشاره کرد و گفت: «آقای فاطمی امین باید به این س answerال پاسخ دهد ، نظر او در مورد این سند چیست؟ آیا آن را کنار می گذارد و ایده های جدیدی ایجاد می کند؟

وظایف وزارت صمت چیست؟

حقگو س secondال دوم را از وزارت صنعت که می خواهد به عنوان وزارتخانه فعالیت کند ، پرسید و گفت: از زمان وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، این وزارتخانه قانونی وضع نکرده است. در سپتامبر 2011 ، وزارت صنعت و معدن با وزارت تجارت ادغام شد ، اما برنامه این وزارتخانه مشخص نیست ، زیرا قانون تصویب نشده است. آقای روحانی چندین بار برای مشارکت در وزارت تلاش کرد اما موفق نشد. حال ، فاطمی امین باید به این سال پاسخ دهد ، نظر او در مورد وزارتخانه چیست و آیا وزارت سکوت باید به همان شکل باقی بماند یا جدا؟

به گفته این اقتصاددان ، اگر وزارت دادگستری ثابت بماند ، اولین قانون این است که قانون وضع شود و عملکردهای آن تضمین شود. با کنار کشیدن ، بخشی از بازار به وزارت جهاد کشاورزی و بخشی به وزارت صمت واگذار شده است که مشکل بزرگی برای این وزارتخانه است.

وی افزود که این باید اولین مورد برای دولت جدید باشد که وظایف و مسئولیت های وزارتخانه را توضیح دهد یا برای تفکیک آنها برنامه ریزی کند.

نقش آنها در سازمان های متمدن چیست؟

حقگو با بیان اینکه کل طرح وزارت دارایی انتخاب نشده است ، اضافه کرد: این موضوعات در آژانس های توسعه نیز مورد بحث قرار می گیرد. به عنوان مثال ، به جای ایجاد طرح و جزئیات فروش فردی شرکت ها ، باید مشخص شود که ایمیدرو ، ایدرو و بانک صنعت و معادن در حال حاضر چیست؟ در نتیجه این عدم اطمینان ، بانک صنعت و معدن گاهی اوقات وام ازدواج نیز ارائه می دهد. علاوه بر این ، شرکت های صنعتی کوچک و شرکت های صنعتی کوچک اغلب نادیده گرفته می شوند و محل فعالیت شرکت های کوچک و متوسط ​​مشخص نیست.

وی همچنین گفت وزیر صمت باید پاسخ دهد چرا بخش های کوچکی از کشور رشد نمی کند و این همان چیزی است که در صنعت نفت اتفاق می افتد؟ وی گفت: پاسخ این سوالات در برنامه مورد نظر آنها در نظر گرفته نشده است.

حقگو در مورد بی ثباتی آژانس های توسعه ای افزود: مبنای توسعه آژانس های توسعه ای در دهه 1940 این است که به دلیل ناکارآمدی و عدم مشارکت در فعالیت های دولت ، دولت باید مداخله کرده و مراکز صنعتی را در دست مشاغل ایجاد کند. مردم ، اما در نهایت. در این صورت همه اینها رها نشد ، و بعداً تصمیم گرفته شد که دولت باید پول را به نیازمندان بدهد و به مشاغل بدهد ، که این نیز با مفاد ماده 44 کنار گذاشته شد. از وجوه عمومی

هیچ کس نمی تواند از شیر مرغ تا زندگی انسان را کنترل کند

به گفته وی ، در چنین مواردی ، آژانس های توسعه ای رای ندادند. از یک سو ، مفاد ماده 44 همه شرکتها را از بخش توسعه خارج کرد و مشاغل جدیدی اعلام نشد و میزان آژانسهای توسعه ای در بخشهای مالی و اقتصادی کشور مشخص نیست. در صورت ادغام ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت باید ادغام شود و سرپرستان آژانس های توسعه ای مانند Idro ، Imidro ، شرکت شهرک های صنعتی و بانک صنعت و معادن تأیید کرده باشند. مغز ، اما وزارت در حال حاضر یک سازمان شگفت انگیز است که هیچ کس نمی تواند آن را جمع آوری کند و نیاز به جداسازی دارد.

این اقتصاددان افزود: هیچ کس نمی تواند شیر مرغ را برای زندگی انسان کنترل کند ؛ بنابراین ، هر وزیر در منطقه ، در مرحله اول ، باید مسئول وزارتخانه باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا