اقتصادی

تجارت ایران و اوراسیا به زودی آزاد می‌شود

سازمان توسعه تجارت اعلام کرده است که مبادلات تجاری ایران و اوراسیا اواخر امسال آزاد می شود.

به گزارش اخبار ایران من، معاون نخست وزیر و مدیر عامل سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با وزیر اقتصاد اوراسیا در مسکو بر تاکید دولت سیزدهم بر ارتقای قراردادهای تجارت آزاد با منطقه اوراسیا و انجام مذاکرات معنادار تاکید کرد.

علیرضا پیمان پاک در این همایش با بیان اینکه به دلیل گفتگوهای حضوری تصمیم گرفتیم فوراً لیست را نهایی کرده و ائتلاف کنیم، گفت: کارگروه هایی برای تسریع در تکمیل لیست.

این پیمان می افزاید: از آنجایی که هر دو طرف تاکید کرده اند که تجارت اوراسیا باید تا پایان سال 2022 تکمیل و به تصویب کشورهای عضو برسد، می توانیم توافقنامه تجارت آزاد و نیاز به ایجاد یک اتحاد شمال-جنوب در مورد اوراسیا را امضا کنیم. اتحادیه و سازمان توسعه تجارت ایران به نمایندگی از ایران اقدامات و زیرساخت های لازم را برای بازگشایی بیشتر کریدور شمال – جنوب فراهم و در این خصوص اقدام کنند. توجه.

معاون نخست وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: افتتاح کریدور شمال-جنوب هزینه و مدت زمان حمل کالا از اوراسیا به هند و کشورهای حوزه خلیج فارس را حدود 30 درصد کاهش می دهد و زمینه را فراهم می کند. مبنای خوبی برای ایران است و از میلیاردها دلار سود می برد.» هزینه سفر پرداخت می شود.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا اتحادیه اقتصادی بلاروس، قزاقستان، روسیه، قرقیزستان و ارمنستان است.

این کمیسیون همچنین اعلام کرد که قصد دارد یک برنامه پاکسازی ملی را این بار در اطراف پاکستان راه اندازی کند.

در راستای مذاکرات انجام شده بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و پیگیری های سازمان توسعه تجارت در ایران و بر اساس قوانین و مقررات جدید وزارت بازرگانی در پاکستان، هم اکنون تبادل رسمی با ایران امکان پذیر است. روش تمیز کردن

با توجه به اهمیت استفاده از چارچوب خلوص به عنوان ابزاری برای ارتقای تجارت بین دو کشور، در نهمین نشست کمیته مشترک تجارت ایران و پاکستان (JTC) که در آنلاین ماه 1400 توسط سازمان توسعه تجارت ایران در تهران برگزار شد، دو کشور به ایجاد برزخ تجاری ساخت و ساز موافقت کرد. در این یادداشت تفاهم، سران هیأت‌های ایرانی و پاکستانی بر رعایت الزامات پاکسازی بین دو کشور و همچنین توافق بر سر توافق پاکسازی با ایران و پاکستان بر اساس توافقنامه مذکور توافق کردند. .

در آبان 1400 عبدالرزاق داود مشاور نخست وزیر پاکستان و هیئت همراه برای نهمین کنفرانس تجاری به تهران سفر کردند. پاکستان امضا نمی کند. اکنون، برای رعایت بهداشت خوب، دو طرف باید رویه‌های عملیاتی را مبادله کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا