علمی

هفته طغیان کرونا

یادداشت:

یک زمستان مرگبار فرا رسید و کرونا تنها در مدت 4 روز 14401 نفر را گرفت و 744 نفر را کشت. روز گذشته 207 نفر جان خود را از دست دادند ، 52 روز بعد ، تعداد کشته های روزانه به بیش از 200 نفر رسید. برنامه روزانه باید به مواردی که به آزمایشگاه های مخفی ارسال می شود ، اضافه شود ، که به گفته علی اکبر حقدوست ، رئیس کمیته ملی بیماری های کرونا به گفته وی ، اگر آمار را در نظر بگیریم ، تعداد موارد چندین برابر بیشتر از موارد گزارش شده در تهران است. شامل نشده است این بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی و جامعه جهانی است. در سراسر جهان ، آمار به شرح زیر اعلام می شود و در صورت محاسبه آمار دولت ، تعداد موارد و مرگ و میر چندین برابر می شود:

4 آگوست آخرین باری بود که هر روز بیش از 200 نفر می مردند. در آن روز 212 نفر جان خود را از دست دادند و دوباره همان حوادث در حال وقوع است.

هفته سیل در کرونا

روند افزایش تعداد کشته شدگان از 17 سپتامبر با 179 مرگ روزانه و 2،981 مورد آغاز شد و تا 2 سپتامبر به 3،341 مورد و 177 مرگ رسید. در اول اکتبر ، بالاترین خطر روزانه در 7 ماه گذشته ثبت شد و از آن روز ، تعداد موارد از 3500 نفر کاهش نیافته است.

مرگ و میرها از روز اول ماه اکتبر از 178 نفر شروع شد و در روز چهارم به 207 نفر رسید. بروز بیماری کرونا ویروس قلب و مرگ و میر طی دو هفته گذشته مانند دو هفته اول ماه اوت است که بیش از 200 نفر از روز اول تا پانزدهم ثبت نام کردند. این بیماری از 219 نفر شروع شد و به 212 نفر رسید. این کار به آرامی آغاز شد تا اینکه هفته گذشته که تعداد آنها افزایش یافت و تظاهرات در روز آخر آغاز شد.

اکنون ، در این مورد ، دکتر علیرضا زالی ، رئیس ستاد ضدشماری کرونا تهران ، هفته آینده را هفته ای سخت برای ایرانیان اعلام کرده است: “آنچه در این هفته اتفاق می افتد و در هفته های بعدی در تهران خوب نیست و شرایط خوبی در انتظار نیست.” وی نامه ای به وزارت بهداشت نوشت و خواستار بازگشایی این ممنوعیت در استان تهران شد.

افزایش خطر بیماری ، بستری شدن در بیمارستان و مرگ

براساس اعلامیه اخیر وزارت بهداشت ، در حال حاضر 24 استان در کشور وجود دارد که عبارتند از: تهران ، اصفهان ، قم ، آذربایجان شرقی ، خراسان جنوبی ، سمنان ، قزوین ، لرستان ، اردبیل ، خوزستان ، کرمانشاه ، گیلان ، بوشهر ، زنجان ، ایلام ، خراسان رضوی ، مازندران ، البرز ، غربی ، آذربایجان مرکزی ، کرمان ، خراسان شمالی ، همدان و یزد در منطقه قرمز با پنج منطقه قرار دارند کهگیلویه و بویراحمد ، چهارمحال و بختیاری ، هرمزگان ، فارس و گلستان هوشیار هستند. با این حال ، در روز اول ماه سپتامبر ، فقط 15 قسمت قرمز باقی مانده و 10 قسمت نیز هوشیار بودند. تحقیقات نشان می دهد که بخشهای حساس قبلی قرمز بوده و بخشهایی که از لیست خارج شده اند با دقت وارد بخشها شده اند. از آنجا که ایالت های لرستان ، ایلام ، زنجان ، قزوین ، آذربایجان غربی ، بوشهر و همدان ، که در اول سپتامبر در گروه های هشدار بودند ، اکنون نام آنها در مناطق قرمز ذکر شده است.

به گفته کارشناسان بهداشت ، اوضاع بدتر می شود و به گفته علی اکبر حق دوست ، رئیس کمیته بیماری در مقر ملی کرونا ، اثرات برهم زدن جلسات ، سفرها و تشریفات بعدی طی دو تا سه هفته خود را نشان می دهد. ، و اکنون دو یا سه هفته دیگر پس از آن هستیم. به گفته وی ، ابتدا بیماران کرونا در حال افزایش هستند ، سپس به تعداد بیمارستان ها و در مرحله دوم ، تعداد مرگ و میرها افزایش می یابد. این بیماری پیش بینی می کند که بیماری ، بیماری های عفونی و مرگ در هفته آینده افزایش یابد: “پیش بینی می کند:” اگر افراد کار درستی انجام دهند و رویه را دنبال کنند ، موارد کاهش می یابد ، اما با شنیدن اینکه موارد غیرمعمول نیستند و توصیه های بسیار خوبی است ” “اگر اینطور نباشد ، اعداد دوباره افزایش می یابند.”

هفته گذشته اخباری مبنی بر افزایش ارتباطات از راه دور منتشر شد و اعلام شد که ممنوعیت قبلی برداشته خواهد شد ، اما با افزایش آمار و رشد فضای هوایی ایران ، به نظر می رسد قوانین سختگیرانه تری لازم است. بدیهی است که حق دوست معتقد است که قوانین نباید به معنای تعطیلی کل گروه باشد. با این حال ، اگر بیماری کنترل نشود ، باید به شرح زیر نیز در نظر گرفته شود: “اقدامات انگیزشی باید طبق روال استفاده شود. ثبات اجتماعی فقط به ایرانیان محدود نشده است. ما همچنین می بینیم که مردم در مغازه ها و خیابان ها با ماسک جمع می شوند. “حتی اگر این اصول رعایت نشود ، بیماری قابل کنترل نیست.”

به گفته این متخصص ، حتی تعداد روزانه بیماری ها و مرگ ها نیز تاثیری در افراد ندارد. بدیهی است که این امری طبیعی است و پس از مدتی که میزان مرگ و میر و بیماری بیشتر گزارش می شود ، ناامیدی در جامعه ایجاد می شود و افراد به آن عادت می کنند. این اتفاق در همه دنیا رخ داده است. این ویروس یکی از شایع ترین شیوع ها است و این مشکلات طی یک یا دو هفته بروز می کند: “درمان طولانی مدت باید مورد توجه قرار گیرد ؛ زیرا بیماری به مدت طولانی ادامه دارد. کار در ارتباط از راه دور ، عدم انتقال به مکان دیگری به جای ماندن در خانه. “

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا