اقتصادی

کیفیت زندگی حاشیه‌نشینان بالا می‌رود؟

اسناد «سند ملی توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی» که با همکاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی تهیه شده بود، در محل بازآفرینی شهری ایران در حضور اعضای کمیسیون زیربنایی، صنعت و محیط‌زیست روشن شد. شرکت.

به گزارش اخبار ایران من، دومین جلسه کمیسیون ویژه امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست به منظور بررسی پیش نویس نهایی مصوبه وزیر (سند ملی توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی) برگزار شد و پس از رایزنی، اعضای کمیته موافقت کردند. .

در این نشست حبیب خراسانی، معاون شرکت توسعه و بازسازی در خصوص سند جدید اظهار داشت: تفاوت سند جدید با سند قدیم این است که با کار فعالان حقوق بشر در مناطق ناپایدار برخورد متفاوتی شده است. ” این سند به تشریح وظایف تمامی سازمان های مسئول و سازمان های دولتی می پردازد.

حمید رمضانی در نظارت بر تدوین این سند با تاکید بر اینکه بسیاری از سازمان ها متولی بازتوانی جوامع آسیب پذیر هستند، گفت: مشکلات نصب

وی در ادامه یکی از مواردی که در نشریات قدیمی مغفول مانده بود، بی توجهی به آمایش سرزمینی بود، ادامه داد: در سند جدید این نواقص برطرف شد و چهار دستگاه از جمله وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه کشور نیز برطرف شدند. ، وزارت امور داخله و وزارت تعاون و کار و حقوق انکشاف نقش مهمی ایفا می کنند و سایر نهادهای بزرگ باید با هم همکاری کنند.

پس از پایان جلسه، بندهای مکتوب بیانیه وزیران (سند ملی توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی) قرائت شد و اعضای کمیته به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند و در نهایت به پایان رسید.

در این همایش کمال نوذری، مدیر فنی و ادبی حمید رمضانی، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی و وحید سعیدیان نماینده سازمان برنامه و بودجه، رضا مهدی زاده، عبدالرضا هدایت وزیر کشور، نماینده شرکت ملی پروژه به میزبانی لیلی باتمانی از سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، باوش از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و محمدرضا ابراهیمی از سازمان نوسازی شهرداری تهران برگزار شد.

در نتیجه طبق آمار بیش از 19 میلیون نفر در کشور در مناطق فرسوده، 11 میلیون نفر در مناطق حاشیه نشین و حدود 8 میلیون نفر در مناطق پردرآمد و مشکلاتی از جمله فقر شهری، غم و اندوه زندگی می کنند. آنها با مسکن فیزیکی، زباله، عقب نشینی از آموزش و سلامت سروکار دارند.

اولین بار در سال 2002 ایجاد شد «سند ملی توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی» درباره کار شرکت عمران و بهسازی شهری بود. این سند اولین تجربه کشور و همکاری های بین المللی و قدرت یابی بود. سپس در سال 1393، ده سال پس از تصویب سند و بر اساس ماده 16 قانون «حمایت از احیا و احیای ساختمانهای تخریب شده شهری»، «سند ملی راهبردی احیا، بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده و نابسامان شهری» تغییر شهری دائمی به تصویب وزیر رسید. همچنین با استناد به بند 3 بند الف بند 120 قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (1396-1400)، مقرر شد سند ملی توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های ناپایدار تهیه شود. «من با وزیر موافقم. این سند با همکاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی تهیه شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا