اقتصادی

هفته آرام بازار سکه و طلا با اندکی ریزش

بر اساس تحلیل دبیر هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، طی هفته های اخیر با وجود کاهش در بازارهای جهانی، از دیروز (پنجشنبه) تا امروز، قیمت جهانی به شدت دلار افزایش یافته است. 20; اما کاهش شدید تقاضا در بازار و کاهش سرعت جهانی شدن منجر به کاهش جزئی قیمت داخلی و طلا شد.

نادر بذرافشان در گفت وگو با اخبار ایران من، در خصوص عملکرد بازار داخلی و طلا در هفته گذشته، اظهار کرد: از ابتدای هفته تا روز چهارشنبه، طلای جهانی با کاهش مواجه شد. هشت دلار کاهش یافت اما از دیروز (پنجشنبه) به طور ناگهانی قیمت طلای جهانی 4 دلار افزایش یافت. در نتیجه در هفته گذشته 4 دلار افزایش قیمت داشت.

دبیرکل اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: از سوی دیگر بازار ارز نیز طی هفته جاری شاهد نوسانات مبادلات ارزی بود اما تاثیری بر قیمت طلا نداشت.

وی گفت: در بیشتر مواقع هفته آرام و با ثباتی را در بازارهای داخلی و مالی شاهد بوده ایم. این هفته یکی از آن هفته‌هایی بود که تقاضا و مبادله در آن حداقل بود، کمترین میزان در دو ماه اخیر. به دنبال کاهش شدید تقاضا برای سکه طلا و نقره و افزایش مخارج مصرف کنندگان، ثبات و ثبات در بازارهای داخلی ایجاد شد.

یکی از اعضای تیم مدیریتی اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص تغییرات قیمت در هفته گذشته گفت: هر طرح جدید تا پایان هفته گذشته با افت 3 هزار تومانی به 3 میلیون و 3 هزار تومان رسیده است. درآمدهای قدیمی و نیم‌ربعی هر کدام ۳ هزار تومان ارزان‌تر شده و عواید قدیم آخر هفته با قیمت ۴ میلیون و ۴۰ هزار تومان، نیمی از ۶ میلیون و ۳ هزار تومان و یک‌ربع به فروش می‌رسند. 3 میلیون و 50 هزار تومان. سکه نیز بدون تغییر در قیمت 2 میلیون و 150 هزار تومان قرار دارد.

بذرافشان در ادامه گفت: هر گالن طلای 3 عیار و کمتر از 150 تومان یک میلیون و 3 هزار تومان و هر گالن طلای 5 عیار با کاهش حدود 5 تومانی 3 میلیون دلار هزار تومان به فروش می رسد. نرخ تورم نیز طی هفته گذشته حدود 4 هزار گوجه فرنگی کاهش یافته و از 40 به 40 هزار گوجه فرنگی به 3 هزار گوجه رسیده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا