اقتصادی

شمارش معکوس برای بهره برداری رسمی از میدان مشترک آذر به صدا درآمد

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: پس از اتمام آزمایش 21 روزه تولید روغن غیر فرار در میدان آذر و با توجه به پیشرفت 97 درصدی در زمینه آماده سازی مناطق متصل ، فاز اول این پروژه در دست اقدام است و انجام می شود. بزودی رسماً افتتاح شد.

تورج دهقانی در گفت وگو با اخبار ایران من با تأکید بر اینکه نفت از آذر ماه مارس سال 2016 آغاز شد و روزانه 15 هزار بشکه تولید می شود ، اظهار داشت: این رقم در سال 1996 به 30 هزار بشکه در روز رسید و اکنون تعداد اتصالات به 65 هزار بشکه در روز رسیده است که این میزان بسیار مهم و حتمی است.

وی با استناد به اعتبار پروژه توسعه میدان آذر گفت: 1.4 میلیارد برای این پروژه هزینه شده است. تعداد کل پروژه های زیر پروژه مرتبط با زمینه آذر 32 پروژه شامل 10 پروژه زمینی و 22 طرح زمینی است. حفر 19 حلقه چاه ، احداث 80 کیلومتر چشمه و خط لوله ، ساخت 200 کیلومتر خط لوله نفت و گاز ، ساخت 61 خط لوله جدید نفت و گاز به دهلران ، انتقال آب به انبارهای تجهیزات مرکزی و ساخت 132.11 کیلوولت محل.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت سهم پروژه های توسعه نفت در آذر 75 درصد و سرمایه سهامداران 55 درصد گفت: با وجود چالش ها و چالش های زمین شناسی ، این پروژه اولین پیمانکار مقاوم سازی است. توسط متخصصان ایرانی توسعه و توسعه یافته است.

دهقانی از افتتاح و راه اندازی اخیر توسعه مزرعه آذر خبر داد و گفت: تولید از این میدان از طریق سیستم پردازش مرکزی (CPF) با ظرفیت 71.5 میلیارد بشکه و 78 میلیون متر مکعب روغن در روز آغاز شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که روغن آذر به دلیل شرایط پیچیده و دیگر ذخیره سازی مانند فشار آب ، میزان جریان مایع ، نوع سنگ آب و از این رو نیاز به تجهیزات و آلیاژهای خاص ، یکی از قوی ترین میدان ها است. این حوزه نشان می دهد که علیرغم همه این چالش ها ، چالش های توسعه با دقت ، کارایی و ایمنی انجام شده اند.

به گفته وی ، تجربه به دست آمده در رشد میدان و انبارهای نفت و در راستای برنامه توسعه و اجرای مراحل مختلف پروژه مطابق با برنامه ، به ویژه در سال های اخیر ، باید بگوییم که پیمانکار با اعتماد به تجربه شرکت به عنوان یک شرکت نظارت و تولید (E&P) خیلی زود.

میدان نفتی آذر در جنوب غربی استان ایلام ، در دامنه کوه های زاگرس ، در مرز ایران و عراق ، بین دو شهر مهران و دهلران و جنوب شرقی شهر مهران واقع شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا