علمی

هشدار اپل به کاربران در مورد یک خطای مرگبار هنگام خواب!

بسیاری از افراد تمایل دارند گوشی‌های خود را در طول شب و هنگام خواب شارژ کنند.

کاملا طبیعی است که آیفون خود را روی میز کنار تخت شارژ کنید تا روز بعد باتری گوشی شما پر باشد؛ اما اپل هشدار داده است که نباید موقع خواب گوشی خود را شارژ کنید.

اپل در یادداشتی به کاربران آیفون در مورد خطر آتش سوزی، برق گرفتگی، آسیب دیدگی یا از بین رفتن تلفن همراه و سایر اموال به دلیل شارژ گوشی در طول شب، به خصوص اگر تلفن پوشیده بوده و تهویه مناسبی نداشته باشد، هشدار داده است.

اپل توضیح داده است که این کار می‌تواند منجر به گرمای بیش از حد و خطرناک دستگاه آیفون شده و از این رو، هنگامی که دستگاه به منبع برق متصل است، نباید روی دستگاه، آداپتور برق یا شارژر بی‌سیم خوابید، یا این که آن را زیر پتو یا بالش یا زیر بدن خود قرار داد.

اپل توصیه کرد: آیفون، آداپتور برق و شارژر بی سیم خود را در حین استفاده یا شارژ در یک منطقه با تهویه مناسب نگه دارید و اگر شرایط بدنی خاصی دارید که بر توانایی شما در تشخیص گرمای بدن تأثیر می‌گذارد، بیشتر مراقب باشید.

در صورت استفاده از شارژرهای ارزان قیمت غیر اصلی که ممکن است استانداردهای ایمنی مشابه دوشاخه‌ها و کابل‌های رسمی اپل را نداشته باشند، خطر آتش سوزی افزایش می‌یابد؛ به گونه‌ای که روزنامه انگلیسی The Sun در گزارشی، از وقوع ده‌ها مورد آتش‌سوزی ناشی از کابل‌ها یا آداپتورهای شارژ ناایمن خبر داده است.

اپل هشدار داده است که وجود مایعات در نزدیکی شارژر نیز می‌تواند بسیار خطرناک باشد. بنابراین توصیه کرده است که به هیچ وجه از کابل‌ها یا شارژرهای آسیب‌دیده و دارای رطوبت که می‌تواند باعث آتش‌سوزی، برق گرفتگی، جراحت یا آسیب به گوشی شود، استفاده نکنید.

227227

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا