اقتصادی

عوامل مؤثر در پذیرش درخواست کسب و کارهای فناورانه

معاون اقتصادی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: کسب و کارها در هر مرحله از زندگی خود نیازها و شرایط متفاوتی دارند و نمی توان از یک ابزار برای حمایت از همه بخش های کسب و کار استفاده کرد.

به گزارش اخبار ایران من، دکتر. علی ناظمی در کافه هفتم با موضوع «فرصت های سرمایه گذاری در اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی» با بیان اینکه موسسان منابع مالی متنوعی در پیش دارند، افزود: منابع تامین مالی استارت آپ ها قابل اشتراک گذاری است. وی در سه دسته تامین مالی بدهی، سرمایه گذاری، سرمایه و سلاح های ترکیبی را طبقه بندی کرد، زیرا امروزه برای کاهش ریسک مالی، استفاده از سرمایه اولیه ترکیبی رایج شده است، به طوری که سرمایه به صورت تبدیل پذیر وارد شرکت می شود. . وام ها تبدیل به سهام می شوند

وی درباره مدیریت کسب و کار گفت: کسب و کارها در هر مرحله از زندگی خود نیازها و شرایط متفاوتی دارند و نمی توان یک ابزار را برای حمایت از همه ابعاد یک کسب و کار تایید کرد.

معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی امور مالی کسب و کارهای نوظهور را شامل «پول اولیه» و «سرمایه اولیه» توصیف کرد و گفت: در «سرمایه گذاری بذر» این مرکز باید رویکرد حل مشکل را به راه حل تبدیل کند. . ایده کسب و کار کار با “سرمایه اولیه” برای تبدیل شدن یک ایده تجاری به یک تجارت واقعی ضروری است.

ناظمی در ادامه گفت: مفهوم ایده کسب و کار این است که یک راه حل جدید، فناوری یا نوآوری برای حل مشکل جدی یک رهبر، می تواند به یک کسب و کار تبدیل شود تا راه حل بتواند مشتریان کافی داشته باشد. توجیه مالی

او گفت: «این مفهوم به حمایت، دوستان و نزدیکان، سرمایه‌گذاران و شتاب‌دهنده‌ها، سرمایه‌داران، سرمایه‌گذاران باهوش، وام‌های بانکی، استارت‌آپ‌های دولتی، جذب سرمایه، خریداران هوشمند و مدیران بازخرید نیاز دارد».

معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه فرآیند اولیه صدور سیگنال و مبالغ کلان می تواند برای شرکت ها بسته به نوع فعالیت شرکتی بسیار حائز اهمیت باشد، تصریح کرد: بله، استفاده از این روش ها بسیار است. بالا فن آوری و مهارت های ضروری

مهمترین مزیت سرمایه گذاری در کسب و کار «پول هوشمند» است.

ناظمی گفت: علاوه بر اقتصاد و امور مالی، سرمایه‌گذاران خطرپذیر می‌توانند به کسب سود در کسب و کار کمک کنند. «پول هوشمند به این معناست که سرمایه‌گذاران علاوه بر تأمین مالی، مهارت‌های مدیریت و شبکه‌سازی را نیز دارند که من کار را به اشتراک می‌گذارم.

وی گفت: تنها در سه ماهه سوم سال 2021، 171.7 میلیارد دلار در 68882 کسب و کار جدید سرمایه گذاری شده است.

قائم مقام صندوق نوآوری و شکوفایی سرمایه گذاری، عدم جذب سرمایه گذار را عامل اصلی شکست استارت آپ ها اعلام کرد و گفت: 90 درصد کسب و کارها با شکست مواجه می شوند، تنها 75 درصد کسب و کارهای مورد حمایت سرمایه داران شکست می خورند. 40 درصد از مشاغل جدید از بخش گمشده خارج می شوند، 50 درصد مشاغل جدید در 5 سال اول بسته می شوند و تنها 33 درصد از مشاغل جدید به دهمین سال خود می رسند.

شتر شکست جدی کسب و کار در شرکت های فناوری اطلاعات

وی افزود: 1119 بنیانگذار آمریکایی از سال 2008 تا 2018 با موفقیت بذر دریافت کرده اند.

معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه به تشریح روند شناسایی نماینده اصلح پرداخت و گفت: چه.

ناظمی هویت طرف‌های درگیر را نام و سابقه سرمایه‌گذاران خطرپذیر، اندازه شرکت، شرکت‌های در نظر گرفته شده توسط سرمایه‌گذاران خطرپذیر، میزان منابع و مکان سرمایه‌گذاران خطرپذیر عنوان کرد و گفت: توسعه و جریان‌های درآمدی و همچنین جذب افراد

وی با اشاره به اینکه فرآیند مالی ممکن است بیش از شش ماه به طول بینجامد، گفت: این مراحل شامل مذاکرات نهایی، تحقیقات، بررسی های اولیه و مرحله اول تماس است.

معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: اولین نمایش و اعلام اولیه طرح فنی در پذیرش یا رد پیشنهاد نقش اساسی دارد.

ناظمی همچنین عناصر کلیدی جلسات اولیه با سرمایه گذاران را برشمرد و گفت: در این جلسات شرکت ها باید پیشرفت خود را با اعداد و مهارت توضیح دهند و از کارآفرین بخواهند با دانستن نکات صنعت تولید، سایر سرمایه گذاری های موفق را شناسایی کنند. شنوندگان منظور او را می فهمند.

وی در خصوص فضای فنی و نوآورانه گفت: فضای کسب و کار در ایران متنوع و پویا است. جدیدترین تسلیحات با فناوری پیشرفته بیش از 2000 میلیارد تن تجهیزات دارند که می توان از آنها برای پرتاب فناوری استفاده کرد. امروزه دیگر نیازی به روش های خلاقانه جدید نیست.

وی با اشاره به ارتباط اهالی صندوق نوآوری و موفقیت گفت: بیش از 100 شتاب دهنده، 14 صندوق سرمایه گذاری جسور، 40 شرکت ویزا و پنج صندوق سرمایه گذاری جمعی در کشور وجود دارد.

ناظمی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 60 صندوق پژوهش و نوآوری در کشور وجود دارد که از این تعداد 40 صندوق مربوط به صندوق نوآوری و شکوفایی است، افزود: امروزه تقریباً تمامی دانشگاه های تهران دارای بودجه پژوهش و فناوری هستند.

وی به برگزاری رویدادهای «دوشنبه های استارتاپی» و «پیوند» توسط صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره کرد و گفت: «دوشنبه های استارتاپی» رویدادی است که کارآفرینان و سرمایه گذاران را گرد هم می آورد و رویداد «پیوند» است که ایده های آنها را با شتاب دهنده های صندوق نوآوری تلفیق می کند. ، 37 رویداد «Startup Monday» و 7 رویداد «Link» در حوزه های مختلف فناوری برگزار شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا