عمومی

منابع و نشریات کتابخانه شهید دستغیب به ساختمان اصلی منتقل می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، محمدحسین فیروزی در تشریح آخرین وضعیت پروژه بازسازی کتابخانه عمومی شهید آیت الله دستغیب شیراز، عنوان کرد: پس از اتمام عملیات عمرانی پروژه بازسازی کتابخانه عمومی شهید آیت الله دستغیب، جابجایی منابع و نشریات و آماده‌سازی کتابخانه برای بازگشایی و ارائه خدمات انجام شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: در اولین گام جابجایی مجموعه روزنامه‌ها و نشریات منحصر به فرد کتابخانه به ساختمان اصلی منتقل شده است. آرشیو نشریات ادواری کتابخانه شهید آیت‌الله دستغیب شامل ۷۴ هزار نسخه متنوع و ارزشمند از روزنامه‌ها و مجلات قدیمی و متأخر از زمان قاجار تاکنون است.

وی اضافه کرد: در بخش روزنامه‌ها، قدیمی‌ترین روزنامه، «وقایع اتفاقیه» مربوط به دوران ناصرالدین‌شاه قاجار است که به همت امیرکبیر چاپ و منتشر شده و دومین روزنامه فارسی‌زبان ایران پس از «کاغذ اخبار» است. در آرشیو نشریات کتابخانه شهید دستغیب که افزون بر ۲ هزار عنوان است، نشریات ارزشمندی یافت می‌شود که نه تنها در هیچ کتابخانه‌ای در استان فارس، بلکه می‌توان گفت در دیگر کتابخانه‌های کشور نیز وجود ندارد.

کتابخانه عمومی شهید دستغیب تا پایان اردیبهشت ماه بازگشایی می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس همچنین تصریح کرد: همزمان با چیدمان بخش نشریات، منابع این کتابخانه که بیش از ۷۰ هزار جلد کتاب شامل منابع مخزن، مرجع و بخش کودک و نوجوان است طی برنامه‌ریزی دقیق، بسته‌بندی و به ساختمان اصلی خود منتقل شد و به همت کتابداران شیرازی و با نظارت کارشناسان اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در ساختان بازسازی شده کتابخانه جای گرفت.

وی گفت: پروژه بازسازی کتابخانه عمومی شهید آیت الله دستغیب شیراز، قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی استان فارس با قدمتی بیش از ۷۵ سال، در ۱۳۹۸ آغاز شد؛ طراحی فضای داخلی و چیدمان بخش‌های مختلف این کتابخانه هفتاد ساله شیراز با نظر معاونت توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد انجام شده و تمامی تجهیزات مورد نیاز این کتابخانه همچون تجهیزات چوبی، رایانه‌ای، سرمایشی و گرمایشی، تجهیزات بخش کودک و امنیتی خریداری شده است.

فیروزی اظهار امیدواری کرد کتابخانه عمومی شهید آیت الله دستغیب تا پایان اردیبهشت ماه بازگشایی شود و خدمات خود را به علاقه‌مندان و دوستداران کتاب و فرهنگ شهر شیراز از سر بگیرد.

دکمه بازگشت به بالا