عمومی

عقب نشینی‌ها تا کجا ادامه دارد؟ 

یک کاربر روس در توییتی نوشته بود سال ۲۰۱۰ می‌گفتند ایران تحریم است، به او سلاح نفروشید، و سال ۲۰۲۴ می‌گویند ایران تحریم است، از او سلاح نخرید!

به گزارش اخبار ایران من، عبدالرحیم انصاری در یادداشتی کوتاه در کانال تلگرام خود نوشت: این فقط یک توییت ساده نیست؛ بلکه یک واقعیت محض از عقب نشینی گام به گام آمریکا و غرب در برابر قدرت روز افزون جمهوری اسلامی ایران است. اما این عقب نشینی ها تا کجا ادامه می یابند؟بیایید به شما بگویم:

وقتی تحریم‌ها جواب نداد و ملت ایستادگی کرد، وقتی تیر تمام فتنه‌ها و آشوب‌ها به سنگ خورد، وقتی قدرت نظامی ایران در منطقه آشکارا بر هیمنه آمریکایی-اسرائیلی غلبه کرد، وقتی تهدید هسته‌ای هم دیگر کارساز نبود(!) و محور مقاومت همچنان پیشروی‌های خزنده خود در تنگ‌تر کردن محاصره رژیم صهیونیستی را ادامه داد و در مقابل کاری هم از آنها بر نیامد، آمریکا وارد میدان خواهد شد! اشتباه نکنید؛ وارد نمی‌شود که درگیر شود، چون واقعا تاوان دارد؛ وارد می‌شود که معامله کند! چه معامله‌ای؟ الان می‌گویم:

عقب نشینی تا آنجا پیش خواهد رفت که به جمهوری اسلامی خواهند گفت تمام تحریم‌ها را بر خواهیم داشت؛ دشمنی‌ها را کنار خواهیم گذاشت اما به یک شرط! و آن شرط این است که شما طرح دو دولتی در سرزمین‌های فلسطین را بپذیرید، و ما نیز دولت مستقل فلسطینی در سازمان ملل را به رسمیت خواهیم شناخت. به این معنا که هم اسرائیل باشد و هم فلسطین! آن هم کجا؟ جایی که همه‌اش متعلق به فلسطین است!

ایران اما باز هم نمی‌پذیرد و بر طرح پیشنهادی خود که همانا برگزاری رفراندوم در سرزمین‌های اشغالی است تاکید خواهد کرد! خدا را چه دیدی! تا آن موقع، شاید اقتصاد ایران هم [همانگونه که رهبری نویدش را دادند] به دست جوانان این مرز و بوم از اسارت دلار و تحریم آزاد شده، و این بزرگترین ابزار چانه زنیِ آمریکا نیز از دستش خارج شده بود! شخصا به این سناریو به عنوان یک سناریوی بسیار محتمل اعتقاد دارم، اگر که حماقت دشمن اضمحلال اسرائیل را به گونه دیگری جلو نیاندازد!

#عبدالرحیم_انصاری 

دکمه بازگشت به بالا