علمی

در آرزوی «نفس» – اخبار ایران من

چند ماه از تظاهرات می گذرد ، اما غیر عادی نبوده است ، محیط زیست کم نشده است و پزشکان نتوانسته اند از پس آنها برآیند. یکی از مواردی که من در مورد آن صحبت می کنم این است که ما نسبت به گذشته استرس بیشتری داریم ، اما واقعاً خسته ایم. روزهای سخت و دشوار در بیمارستان ، با وجود بیماری همه گیر کرونا ، روزهایی است که کارمندان بیمارستان می خواهند مجدداً به آنها ملحق شوند.

به گزارش اخبار ایران من ، شامگاه “روز پزشک” ما با پزشکان و دو کارمند گفتگو داشتیم که مانند همکارانشان این روزها در حال مرگ هستند و در حال معالجه بیماران کرون در بیمارستانهای ایمنی عمومی هستند.

دکتر. مریم دادگر متخصص بیماری های عفونی در بیمارستان فیاض بخش و متخصص زنان است که از دسامبر سال گذشته در فیاض بخش کار می کند. من از او درمورد نحوه کار قبل و بعد از کرونا سؤال می کنم. گفته می شود قبل از کرونا ، من یک پزشک مجرد در بیمارستان فیاض بخش بودم و تمام کارها را خودم انجام دادم و همه کارها را خودم انجام دادم.

وی ادامه می دهد: “اما از آنجا که کرونا وارد این کشور شد و بیمارستان ها پر بود ، حجم کار ما به حدی زیاد شد که مجبور شدیم از حضور یک همکار دیگر استفاده کنیم زیرا من نمی توانم به تنهایی کار کنم.” اکنون دو نفر از ما هستیم که هر روز از ساعت 7:30 صبح شروع می کنیم و تا ظهر جلسات مختلفی را انجام می دهیم.

وی همچنین در مورد مشکلاتی که از خانه به بیمارستان منتقل می شود گفت: از ابتدا ما به خانه رفتیم اما من ترسیده و مضطرب بودم. در ابتدای اپیدمی کورونا ، میزان کار به حدی بود که مدتی طول کشید تا بیمارستان بفهمد مراقبت از بیماران چگونه است و ما یک روز خسته کننده داشتیم. از ساعت 7 صبح که شب از خانه خارج شدم تا ساعت هشت شب ، حتی نتوانستم یک لیوان آب بنوشم ، بنابراین تعداد بیماران زیاد بود و کارها مشکل بود.

قاضی ادامه می دهد: من معتقدم که ما به شرایط زمان برنخواهیم گشت. شبها به خانه می آمدم ، اما نگران بودم که خانواده ام و کودک آنها ممکن است ویروس بگیرند.

شیرینی ها از بین رفته اند

متأسفانه او خودش این روزها دچار حمله قلبی نشده است و هنوز هم خاطره یکی از بیمارانش در ذهن او ماندگار است. یک زن 50 ساله بسیار خطرناک حدود 20 روز در بیمارستان بستری شد .با بیماری ریه ، ما امید او را از دست دادیم و به دوستانمان گفتیم که هرگز برنگردد ، اما با کمک خدا و درمانی که انجام داد ، سلامتی خود را دوباره به دست آورد ، که ما را بسیار خوشحال کرد.

قاضی اضافه می کند: “متأسفانه ، دو دوست که در ابتدای بیماری همه گیر با آنها ملاقات کرده اند ، فکر نمی کنم دوباره آنها را از دست بدهیم.”

وی گفت: “این یک بیماری جدید در ماه مارس بود و ما اطلاعات زیادی در مورد این ویروس ندانستیم و نمی دانیم چگونه می تواند رخ دهد و چه می تواند رخ دهد.” وی گفت: “این برای پزشک بسیار استرس زا است و مانند بیماری است. ضد جنگ داشته باشید و از او چیزی ندانید.

وی ادامه می دهد: همه بیماران بیمار و افرادی که نیاز به پاسخ داشتند ، از هیچ چیز و هیچ دارویی باقیمانده بودیم. متأسفانه در نیمه اول کارم یک یا دو نفر از همکارانم به این بیماری آلوده شدند و من تنها پزشک بیمارستان بودم ، به همین دلیل در کار خود آزارهای زیادی را تحمل کردم. در حال حاضر اوضاع کمی بهتر است ، اما ما در ژوئیه و اوایل اوت شرایط بدی داشتیم.

ما فقط در این لباس ها قدم می زنیم و عرق می کنیم

پزشک بیمارستان شهید فیاض بخش نیز درباره دشواری کار با لباسهای محافظ گفت: “حمل و لباس هایی که داریم بسیار دشوار است ، به خصوص اکنون که هوا آفتابی است و عرق زیادی در این لباس وجود دارد.” با توجه به شرایط فعلی هنگام مراجعه به بخش ها ، همه ما پرستارانی هستیم که به بیماران اهمیت می دهیم و سخت کار می کنیم ، نمی توانیم چیزی بخوریم و نیم روز روزه می گیریم. کاری جز انجام بازدید و عرق کردن وجود ندارد.

قاضی ادامه می دهد: ما هنوز در تجویز دارو و تحویل دارو به بیمارستان های دیگر مانند RemedSiver مشکل داریم ، اما آنها در همه بیمارستان ها در دسترس نیستند و ما آنها را با جلوه های ویژه می یابیم که می توانیم برای دیگران با بیماری های جدی اعمال کنیم ، اما اینترفرون را شروع می کنیم که به پروتئین است و در دسترس است.

وی نگران حضور افرادی در اماکن شلوغی است که بدون ماسک با هم سفر می کنند و به این بیماری اهمیت نمی دهند و می گوید: “این بیماری هنوز ما را به ستوه آورده و اگر به هر دلیلی بیش از حد زیاد باشد ، دوباره با این بیماری مقابله خواهیم کرد.” ما خواهیم بود شاید در طول مسیر یک فصل بهار و زمستان داشته باشیم و به نظر می رسد با شیوع آنفولانزا ، تاج شروع به کار سخت تر از گذشته خواهد کرد.

فیاض بخش ، متخصص بیمارستان گفت: در ابتدا مردم فکر می کنند که ویروس می تواند به موقع کاهش یابد و هرچه هوا گرمتر می شود. وی ادامه داد: “این مسئله به هیچ وجه متوقف نشده است. ما در بیمارستان بستری شدیم و خانواده هایی را دیدیم که به صورت گروهی در می آیند.

فاجعه خانوادگی و مرگ غم انگیز

قاضی افزود: من زن و شامخانی را به یاد می آورم که در همان عروسی با هم رفتند و او را به بیمارستان رساندند ؛ متأسفانه مرد درگذشت و این زن برای مدت طولانی در بیمارستان بستری شد. مردم به خطرات زندگی در این عرصه ها توجه نمی کنند.

از او می پرسم ، در این روزهای شلوغ و خسته کننده پرسنل بیمارستان ، چه کسی بیشتر او را از دست می دهد؟ وی در پاسخ گفت: من واقعاً دلم برای والدینم تنگ شده است. آنها در شهر زندگی می کنند و ما اغلب اوقات یکدیگر را دیر می دیدیم ، اما با تاج و محدودیت در سفر ، اوضاع بدتر می شود.

از دکتر می پرسم دادگر ، قلب او بیشتر از همه پس از کورونا چه می خواهد؟ او می گوید: “من می خواهم جلوی پوشیدن ماسک بگیرم تا بتوانم تنفس مناسب داشته باشم …

داروها قبل از تأیید کرونا

به گزارش اخبار ایران من ، دکتر. مریم نیازازاری یک پزشک متخصص پیراهن است و شش سال در بخش اورژانس بیمارستان تامین اجتماعی شهریار مشغول به کار است.

وی گفت: “قبل از كرونا ، من در بیمارستان های ایمنی عمومی و بخش های دیگر كار می كردم.” اما اورژانس همیشه استرس زا است. ما بسیار به این کار عادت کرده ایم و می توانیم به راحتی کار کنیم. اما از زمان ورود کرونا ، تعداد بیماران افزایش یافته است.

وی گفت: “در گذشته ، ترس تاج ، اوضاع را بدتر از گذشته می کرد.” لباس های ما متفاوت است ، قبلاً با لباس سفید و لباس های گاه به گاه می رفتیم ، اما اکنون مجبوریم ماسک ، اسلحه و کاور بپوشیم ، که این کار را دشوار می کند.

نیاز آذری که 24 ساعت شبانه روز در بیمارستان می ماند و باید مدت طولانی از ایمنی خود را تحمل کند ، می گوید با بیماران کرون تماس گرفته و می گوید: “آگاهی ما از این ویروس زیاد است و ما با بیمار در تماس مستقیم هستیم.” . اغلب مشکل این است که بیمار وارد می شود و بد است و ما باید لوله ای را در او قرار دهیم تا بتواند با دهان و گردن خود ارتباط برقرار کند.

وی ادامه داد: ما یك واحد در اتاق اورژانس راه اندازی كرده ایم كه بیماران مبتلا به بیماری قلبی بستری هستند و بیمارانی داریم كه دچار سكته قلبی شده اند یا به طور تصادفی انتخاب شده اند و برای چند ساعت در اورژانس در یك منطقه كوچك اقامت دارند و بعد دوباره آنها هستند. و تاج.

استرس کمتر ، اما خستگی بیشتر

“در این مدت بسیاری از دوستانم از بیماری قلبی رنج می برند و او بهبود یافت ، برخی از آنها بیمار شدند و روزهای سختی را پشت سر گذاشتند. اکنون نگرانی های ما فروکش کرده است ، اما خستگی ما بیشتر شده است.

آنها به مردم توصیه می كنند كه از قوانین و توصیه هایی كه دولت ارائه می دهند پیروی كنند. تا آنجا که می توانید از خانه خارج نشوید ، حتما از ماسک استفاده کرده و به مهمانی های غیر ضروری و غیر ضروری نروید. دستان خود را اغلب بشویید و به دور نگاه کنید. اینها بهترین کارهایی هستند که مردم می توانند انجام دهند.

یک پزشک در بیمارستان تأمین اجتماعی شهریار ، بابل می گوید که می خواهد بعد از کرونا با آرامش به زادگاه خود برود و مادرش را ببیند ، که چند ماه از او جدا شده است. آنها می خواهند زندگی عادی همه بشریت دوباره وجود داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا