علمی

توصیه های پزشکی برای روزه‌داری در فصل کرونا

همزمانی ماه مبارک رمضان و روزهای طغیان فوران کشور موجب روزه داری و س questionال شده است.

به گزارش اخبار ایران من ، پایبندی برای تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با عفونت ها ، به ویژه کوید 19 ضروری است. در یک رژیم غذایی متعادل و متنوع و مصرف پنج گروه غذایی ، از جمله نان و ذرت ، میوه ها ، گوشت ، شیر و لبنیات ، جوانه ها ، ماهی و دارای A انواع مواد مغذی ، انرژی ، پروتئین ها و ریز مغذی ها را می توان یافت. آنها باید عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشند.

بسته به دوره روزه داری در حدود 15 تا 16 ساعت ، اگر قوانین خوردن صبح و خوردن افطار یا حذف وعده های غذایی ، به ویژه در وعده صبح را رعایت نکنید ، گرسنگی می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کرده و منجر به بیماری کوید شود. 19. با این وجود ، تحقیقات بیشتر موثر در روزه داری ، به ویژه در خون ، چربی خون و فشار خون ، کاهش وزن و بهبودی از بیماری های مختلف اثبات شده است. روزه داری برای بسیاری از اختلالات خوردن ، چاقی و اضافه وزن مفید است.

روزه داری می تواند پاسخ های التهابی را کاهش داده و سیستم ایمنی را بهبود بخشد ، اما باید توجه داشت که عملکرد سیستم ایمنی بدن و ترشح ایمونوگلوبولین های ماموت که از بدن محافظت می کنند ، باعث افزایش زمان روزه داری و همچنین روزه داری و تغذیه مناسب می شود.

دکتر وحید ملکی ، متخصص پزشکی در وزارت بهداشت ، با تأکید بر اینکه بیماران مبتلا به بیماری کرونا قلب بیماری قلبی در یکی دو ماه گذشته و در ICU بستری شده است نباید تا شش هفته از تاریخ بهبودی ناشتا باشد.

وی همچنین گفت: روزه نباید بین افطار و سحر – 8 ساعت – کمتر از 1200 کیلوکالری مصرف کند.

وی همچنین با بیان اینکه روزه داران نباید از وعده های افطار ، شام و سحر چشم پوشی کنند ، تصریح کرد: پرهیز از هرگونه غذای ماه رمضان سیستم ایمنی بدن فرد را در معرض دید قرار می دهد.

یک متخصص تغذیه در وزارت بهداشت صبحانه را در ماه رمضان بسیار مهم دانست و گفت: صبحانه باید به گونه ای انتخاب شود که باعث تشنگی و گرسنگی در افراد در طول روز نشود.

وی همچنین با بیان اینکه یک صبحانه مناسب مشکلات روزه داری را کاهش می دهد ، گفت: ناهار – قبل از ماه رمضان – بهترین انتخاب برای صبحانه است ، زیرا ناهار اغلب دارای پروتئین و ویتامین های زیادی است.

مالکی گفت: “خوردن سبزیجات در صبح زود ، تشنگی را تمام روز برطرف می کند.” میوه ها و سبزیجات رشته ای هستند و در طول روز به آرامی در بدن حرکت می کنند. »

وی با اشاره به اینکه نوشابه باعث افزایش ادرار می شود ، افزود: مصرف شکر ، شیرینی و غذاهای شور و کنسرو در وعده صبحانه باعث تشنگی شدید ما در طول روز می شود.

این متخصص تغذیه ادامه داد: بهترین زمان نوشیدن چای در ماه مبارک رمضان بعد از افطار است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا