اقتصادی

افزایش کیفیت محصولات با ارتقای سطح مهارت کارگران

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از تغییر رویکرد ارائه آموزش های مهارتی از تقاضامحوری به عرضه محوری خبر داد و گفت: بالا بردن سطح مهارت کارگران نقش موثری در ایجاد ارزش افزوده و افزایش کیفیت محصولات دارد.

غلامحسین حسینی‌نیا در گفت و گو با اخبار ایران من، ضمن اشاره به تغییر رویکرد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از حالت تقاضامحوری به عرضه محوری اظهار کرد: در رویکرد جدید،‌ تقاضامحوری آموزش‌های مهارتی جایگزین عرضه محوری شده تا آموزش‌ها متناسب با نیاز بازار کار و بر اساس نیازسنجی صنایع عرضه شود.

وی کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در امر توسعه را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و گفت: در جوامع در حال توسعه و توسعه یافته یکی از مهمترین عناصر در ارتقای بهره‌وری و کیفیت تولید سرمایه‌های انسانی است، به همین دلیل بالا بردن سطح مهارت کارگران و منابع انسانی در سطوح مختلف نقش موثری در ایجاد ارزش افزوده و افزایش کیفیت محصولات دارد.

معاون وزیر کار تاکید کرد: افزایش کیفیت آموزش های مهارتی در راستای رشد اقتصادی پایدار و منطبق با نیاز بازار کار و تربیت نیروی ماهر در دستور کار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای قرار دارد.

حسینی‌نیا در ادامه به برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه دیپلماسی مهارت اشاره کرد و گفت: در راستای توسعه دیپلماسی مهارت دوره‌های آموزش مهارتی برای ۲۵۰۰ نفر از اتباع خارجی و پناهندگان را با مشارکت مالی موسسات بین‌المللی تدارک دیده و نشست‌های مشترک با موسسات خارجی از جمله موسسه توسعه کارآفرینی هند و سازمان مسابقات فدراسیون روسیه برگزار کرده‌ایم.

وی ایجاد کمیته سیاستگذاری امور بین الملل، ساماندهی ۲۹ سند همکاری بین المللی، ایجاد میز همکاری بین المللی برای ۴۵ کشور، تسهیل فرایند ایجاد آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد در خارج و امضای برنامه اقدام مشترک با کشور تاجیکستان را از اهم برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه دیپلماسی مهارت برشمرد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا