فرهنگی

بازدید بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی تاکنون

آفتاب‌‌نیوز :

عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در ایام نوروز، بالغ بر ۳ میلیون نفر تا دیروز از اماکن، موزه‌ها، محوطه‌های تاریخی و پایگاه‌های میراث فرهنگی بازدید داشتند که رقم بسیار مهمی است. در این زمینه استان فارس با حدود ۷۴۰ هزار نفر بازدید مقام اول را دارد و پس از آن اصفهان و تهران بالاترین میزان بازدید را داشته‌اند.

ضرغامی در ادامه با اشاره به اینکه جمعیت زیادی در حافظیه و تخت جمشید برای مراسم تحویل سال حضور پیدا کردند و این مراسم در فضایی معنوی و شاد برگزار شد، گفت: رسانه‌های ضد انقلاب از اینکه این جمعیت فراوان در مراکز فرهنگی و تاریخی حضور پیدا کردند و بدون کوچکترین حاشیه فرهنگی و سیاسی یک مراسم معنوی را کنار هم اجرا کردند، فوق العاده ناراحت هستند.

وی درباره قطع نهال در منطقه گردشگری نور گفت: این موضوع ارتباطی به وزارت گردشگری ندارد این اتفاقی که افتاده و دادستان مازندران ورود کرده است.

ضرغامی یادآورشد: وزارت میراث فرهنگی به طور جدی طرفدار محیط زیست است و مدیران ما در کنار میرات فرهنگی موظف به حفظ محیط زیست هستند و در مراکز فرهنگی درختکاری انجام می‌شود.

ضرغامی درباره قیمت بلیت موزه‌ها و مراکز فرهنگی تاریخی نیز اظهار داشت: در حال حاضر قیمت ۳۰ هزار تومان برای بازدید از موزه‌ها در ایران پایین‌ترین رقم ورودی موزه‌ها در دنیا به شمار می‌رود و این رقم منطقی است و بلیت سینما هم ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان است.

ضرغامی با بیان اینکه بعد از تعطیلات رقم دقیق گردشگر خارجی را اعلام می‌کنم به این موضوع هم اشاره کرد که در خصوص لغو یک طرفه روادید با ۳۲ کشور هم مصوبه قبلی دولت به قوت خود باقی است.

بخش فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا