اقتصادی

شریعتی: دولت ریز صادرات را اعلام کند

آخرین آمار اتاق بازرگانی تهران نشان می دهد که علاوه بر کاهش صادرات ایران در سال جاری ، صادرات نیز بیش از 60 درصد کاهش یافته است و این سوال پیش می آید که چه مواردی از سبد صادرات حذف شده است؟

به گزارش اخبار ایران من ، پس از آغاز حملات تروریستی جدید آمریکا علیه ایران ، دولت اعلام کرده است که برای پرداخت کمبودهای نفتی ، عملیات نشت نفت خام را راه اندازی می کند که طی دو سال گذشته موفق شده است به تجارت خارجی بیشتری دست یابد. دردن

با این حال ، با کمک تحریم های بانکی و سقوط تاج ها ، ارقام خارجی ایران نسبت به سال های گذشته کمتر کاهش یافته است. بدیهی است که یکی از دلایل اصلی کاهش قیمت صادرات ، تغییر در قیمت بازار بود که موجب تغییر تقاضای صادرکنندگان و ایجاد سیاست اختصاصی صادرات شد.

با این حال ، ارقامی که سال گذشته در خارج از کشور منتشر شد نشان می دهد که علی رغم کاهش صادرات ، صادرات ایران به شدت رشد کرده است ، که نشان می دهد بازارها حفظ شده اند و تجارت حتی افزایش یافته است. با این وجود ، امسال انفجار در هوا ، علاوه بر افزایش قیمت های صادراتی ، مجدداً حجم کالاهای ایران کاهش یافت و حتی آمارها نشان می دهد که میزان کاهش وزن تقریباً هزینه صادرات را دو برابر کرده است.

به همین دلیل ، علی شریعتی ، یکی از اعضای اتاق بازرگانی ایران در مصاحبه با اخبار ایران من ، گفت: همه اینها فقط یک افسانه است.

وی با اشاره به اینکه مدت هاست که آمار صادرات برای ایران منتشر نشده است ، توضیح داد: برای تحلیل صحیح این مورد ، به ارقام کوچک و تأسف برانگیزی نیاز داریم که در دسترس ما نیست. علاوه بر تجزیه و تحلیل ، اقتصاددانان همچنین باید از آماری برای آمادگی برای سالهای آینده و دیدن آینده ای روشن استفاده کنند.

به گفته وی ، کمبود آمار و همچنین فشار سرمایه گذاران باعث شده بسیاری از مهاجران خارج از کشور فعالیت خود را ادامه دهند و در صورت عدم رسیدگی به این مسئله ، در آینده تهدید صادرات بیشتر اقتصاد ایران را تهدید می کند. .

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا