اقتصادی

پیگیری وضعیت حریم تهران از استانداری و وزارت راه

شهردار منطقه ۱۸ از نقض حریم تهران توسط دو شهر اسلامشهر و شهر قدس گلایه کرد و گفت: پیگیر این موضوع از استانداری و وزارت راه هستیم.

محمدجواد خسروی در گفت‌وگو با اخبار ایران من، در خصوص حفاظت از حریم شهر تهران در منطقه ۱۸ با بیان اینکه ما با قاطعیت جلوی ساخت و ساز غیرمجاز را هم در حریم و هم در داخل محدوده منطقه ۱۸ می‌گیریم، گفت: در داخل محدوده منطقه از آنجایی که با محاکم قضایی در ارتباط هستیم، توانستیم احکام خوبی در راستای مهار ساخت و ساز غیرمجاز بگیریم.

وی با بیان اینکه مشکلی که در رابطه با ساخت و سازها داریم، عدم همکاری شهرهای اطراف در موضوع ساخت و ساز در حریم است، اظهار کرد: از آنجایی که این ساخت و سازها در حوزه انتظامی و قضائی آنها است؛ متأسفانه اقدام به ساخت و ساز کردند که شهرداری تهران نیز بارها به صراحت اعلام کرده است که باید متولی حریم تهران در راستای پاسخگویی، مشخص شود.

خسروی ادامه داد: علت ساخت و سازها در حریم این است که هنوز نهاد متولی و سازمان متمرکز مشخص نیست و اتفاقات بدی را در حریم شاهد هستیم؛ بگونه‌ای که من به عنوان شهردار منطقه ۱۸ در بیش از یک سالی که در این منطقه مسئولیت دارم از روز اول این مسئله را پیگیری می کنم و متأسفم با وجود آسیبی که تهران را تهدید می‌کند و با همه پیگیری های صورت گرفته، هنوز  اتفاقی رخ نداده است.

وی با بیان اینکه دوستانمان در شهرقدس و اسلامشهر معتقدند که بخش اعظم این حریم، حریم شهرقدس و اسلامشهر است و ما نیز همیشه از آنها سوال می پرسیم که اگر این حریم شهر قدس و اسلامشهر با محدوده و جمعیت اندک است پس حریم کلانشهر تهران کجاست؟ گفت: این دو شهر حریمی برای شهر تهران قائل نیستند؛ بگونه ای که دقیقا با این حریمی که این دو شهر برای خود تعریف کرده‌اند، دقیقا وارد حریم شهر تهران شده‌اند.

خسروی با تأکید بر اینکه بشدت پیگیر حل این مشکل هستیم و با شهردار تهران نیز بارها در این خصوص صحبت کردیم، افزود: پیگیر هستیم که از طریق استانداری و وزارت راه و شهرسازی این مشکل را حل کنیم؛ اما تاکنون توفیقی کسب نشده و اتفاقی رخ نداده است و اگر این روال ادامه داشته باشد و چاره اندیشی نشود، تهران در آینده بسیار نزدیک آسیب خواهد دید.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا