اقتصادی

جزئیات عوارض صادراتی زنجیره فولاد/ عوارض صادرات کالاهای خام و نیمه‌خام کاهش یافت

هیئت دولت در جلسه امروز خود (چهارشنبه ۹ اسفند ماه)، نرخ عوارض صادراتی برخی کالاها از جمله محصولات زنجیره فولاد را اصلاح کرد؛ در این راستا، معاون اول رئیس جمهور، اصلاحیه این مصوبه و جدول نرخ عوارض صادراتی انواع کالاهای خام و نیمه خام معدنی را به وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه ابلاغ کرد که بر اساس آن نرخ عوارض صادرات کالاهای خام و نیم‌خام کاهش یافته است.

به گزارش اخبار ایران من، به دنبال اصلاح مصوبه‌ در تاریخ ۲۱ تیر ۱۴۰۲  هیات وزیران در مورد نرخ‌های عوارض صادراتی کالاهای زنجیره آهن و فولاد، صبح امروز (۹ اسفند ماه) هیات دولت، برخی از آن‌ها را اصلاح کد.

به دنبال این موضوع، محمد مخبر- معاون اول رئیس جمهور-  این اصلاحبه و نرخ‌های جدید را به وزارت‌ صنعت، معدن و تجارت، وزارت نفت، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، ابلاغ کرد.

بر اساس اصلاح صورت گرفته و آنچه که در جدول نرخ‌های صادراتی آمده است، نرخ صادرات سنگ‌آهن مگنتیت و آهن اسفنجی بدون تغییر (نسبت به مصوبه تیر ماه امسال) به ترتیب ۲۰ و پنج درصد تصویب شده است.

اما نرخ صادرات سنگ‌آهن هماتیت و گندله سنگ‌آهن بریا هریک دو درصد در نظر گرفته شده که هردو ۱۸ درصد کاهش داشته است.

کنسانتره سنگ آهن با ۱۵ درصد کاهش، پنح درصد و نرخ صادرات بیلت، بلوم و اسلب فولادی با یک درصد کاهش، یک درصد در نظر گرفته شده و به تصویب رسیده است.

بیشتر بخوانید: میزان قطعی عوارض صادراتی مواد خام و نیمه‌خام معدنی ابلاغ شد

طبق ابلاغیه‌ی امروز معاون اول رئیس جمهور:

هیات وزیران در جلسه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲  به پیشنهاد شماره ۱۷۵۳۷۸۶ تاریخ ۲ دی ۱۴۰۲  وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی تصویب کرد:

۱- تعدادی از ردیف‌های دستورالعمل بند (ز) تبصره (۶) ماده واحد قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، موضوع تصویب‌نامه ۶۸۷۶۲/ت۶۱۳۸۶ه تاریخ  ۲۱ تیر ۱۴۰۲  به شرح جدول ذیل اصلاح می‌شود.

۲- زمان اجرای این تصویب‌نامه، مطابق تبصره (۲) ماده (۲) دستورالعمل فوق‌الذکر است. (با تصویب دولت، دریافت این عوارض از ابتدای سال جاری اعمال خواهد شد.)

جزئیات عوارض صادراتی زنجیره فولاد/ عوارض صادرات کالاهای خام و نیمه‌خام کاهش یافت

گفتنی است،   که ۱۶ بهمن ماه، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار نیز از تصویب کاهش عوارض صادراتی محصولات خام و نیمه خام در کمیسیون اقتصادی دولت و سپس هیات دولت خبر داده بود.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا