اقتصادی

سفره دل کارگران هپکو برای رییس کل جدید دادگستری استان مرکزی باز شد

اخبار ایران من / مرکزی در بازدید رئیس دادگستری استان مرکزی از این شرکت ، کارکنان شرکت هپکو مطالبات خود را در زمینه تولید ، عقب افتادگی ، عملکرد ضعیف توسط مدیران عامل و اعضای هیات مدیره ، امور قضایی و مواردی از این دست مطرح کردند.

حجت الاسلام عبدالمهدی موسوی ، رئیس دادگستری استان مرکزی که به این سمت منصوب شده است ، پس از شنیدن مطالبات کارکنان جلسه ، از مناطق مختلف هپکو بازدید کرد.

این جلسه که بطور مستقل از جاسم غلامی ، مدیرعامل شرکت و زندی رئیس کمیته اجرایی شرکت برگزار شد و در واقع برای ارائه گزارش 8 ماهه کاری خود ، اعضای شورای کار و سایر افراد برای ابراز آرزوهای خود در این جلسه حضور نیاوردند.

رئیس شورای اسلامی کار هپکو به این نتیجه رسیده است که هپکو در روز غم انگیزی از زمان واگذاری آن به دست مردم عادی سقوط کرده است ، زیرا به افرادی داده می شود که به دنبال سود و سود خود هستند. او کاری را که این شرکت بدون هزینه و هزینه انجام داد ، گرفت و با وجود پرداخت 60 میلیارد قبض ، او سهام را به نام خودش گرفت و بدون پرداخت یک سهم واحد.

رضا عبدولی با بیان اینکه هپکو بزرگترین تولید کننده سازنده بزرگراه ها در خاورمیانه است و محصولات آن می توانند با شرکت های بزرگی همچون لیبرهر ، کاترپیلار و ولوو رقابت کنند ، افزود: “حتی آتتورور به اراک آمد و گارانتی وی ساخته شد.” اما مشخص نشده بود که چگونه جریمه را برداشته و حتی بدون پیوستن به شرکت ، با افزایش بدهی یک میلیارد ، 210 میلیارد دلار تقاضا کرد و در نهایت مردی به نام احمدپور به عنوان سهامدار منصوب شد.

وی با بیان اینکه احمدپور هپکو را به قیمت 10 میلیون تومان خریداری کرد و متعهد شد 300 میلیون تومان به این شرکت بدهد ، گفت: “نه تنها او این قول را عملی کرد ، بلکه پیش رفت به گونه ای که دستمزد 6 ماهه خود را بگیرد.

عبدولی با تأکید بر اینکه تاکنون هیچ کس در نظر نگرفته است که هپکو را ترمیم کند و ما از قانونگذاران می خواهیم که در مورد این شرکت تحقیق کنند ، اظهار داشت: “اغلب گفته می شود که هپکو هیچ گونه بازپرداخت پول کارگران را ندارد ، در حالی که کارگران از سال 1995 و 1996 دستگیر شده اند. این یک کابوس است.” یک کارمند هر روز صبح در محل کار است و تا ظهر در کارخانه می نشیند و به خانه برمی گردد. کارمندان این شرکت هیچ آینده و امنیت شغلی ندارند و به همین دلیل روزنامه نگاران بین المللی پیشنهاد می کنند که هپکو در حالی که یک کارگر نامربوط در کارخانه نشسته است به کار خود برگشته است.

وی افزود: با ایجاد 10 دستگاه در یک سال ، پرداخت کارگران به شرکت امکان پذیر نیست و این متاسفانه مدیرعامل نیز هر هفته شرکت را تعطیل کرده و از کرونا شکایت می کند.

رئیس شورای اسلامی کار هپکو با اشاره به حضور در جاده ها و بسته شدن راه آهن توسط کارکنان شرکت و ابراز پشیمانی از این امر ، اظهار داشت: باید علت این ناآرامی های کارگری پیدا شود. از خواب بیدار شوید ، امروز همه عناصر سیستم و رهبران نظامی از دوران هپکو آگاه هستند ، اما آنها هیچ کاری نمی کنند و می بینیم که مردم تهران می خواهند هپکو را نابود کنند.

عبدولی می خواهد دارایی های شرکت را پیدا کند و موارد دیگری را نیز اضافه کند: دولت 39 میلیون و 200 میلیون دلار به این شرکت وام داده بود که برای پرداخت پول نقد استفاده می شد ، اما در ازای یک سوم فروش شرکت به 98 میلیارد دلار فروخته شد. او باید از هپکو دست بکشد ، اما او مجبور است دوباره برای این کار عالی تلاش کند.

به گزارش اخبار ایران من ، در این جلسه نایب رئیس شورای اسلامی HEPCO همچنین این سؤال را مطرح کرد که آیا تصمیمی در بدنه دولت برای حل مشکل HEPCO وجود دارد؟ وی گفت: “در چندین نوبت ، هپکو توافق هسته ای برای این کشور داشت ، اما به نظر می رسد در حال انتقال به کشورهای غیرقانونی است که به دولت اجازه نمی دهد تا با مسئله هپکو مقابله کند.”

ابوالفضل رنجبر یکی از مهمترین نیازهای هپکو را از زمان تحویل این شرکت به مدیریت خود ، یک تحقیق ویژه دانست و گفت: این بررسی باید از آخر تا آخر انجام شود زیرا بسیاری از اسناد در این زمینه وجود دارد که تخلفات قابل توجهی را نشان می دهد. .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این شرکت هیچ ارتباطی با تولید ندارد ، اظهار داشت: اندازه شرکت 3 هزار تن است و تا زمان واگذاری آن (1385) 2008 دارای دستگاه تولیدی بود اما در سالهای بعد تولید را کاهش داد. در هیچ دو سال اخیر به هیچ وجه منتشر نشده است و با ایجاد 10 قسط در سال نمی توان جبران خسارت کارگران را تأمین کرد.

رنجبر با بیان اینکه مدیرعامل و اعضای شرکت مدیریت در 8 ماه گذشته هیچ اقدامی نکرده اند و باید اخراج شوند ، اضافه کرد: مدیرعامل که 30 تا 40 میلیون درآمد دارد ، در شرایطی است که می تواند پول کسب و کار را بدست آورد و کار کند ، اگر نتواند ، باید استعفا دهد. کار او هشت ماه گذشته در حال گفتگو است ، اما شجاعت زیادی نداشته است. هشت ماه از ورود شرکت به مدیریت شرکت گذشته است ، پس چه زمانی می خواهند از این شرکت و پول آن استفاده کنند؟ تمام اطلاعات به پلیس امنیت داده می شود اما وقتی کارمند بیکار است اعتراض می کنند.

وی افزود: “روغانی ، مدیرعامل هپدو هلدینگ ، شش ماه پیش استعفا داد و در جلسه‌ای با رئیس دادگستری اعلام کرد که وی حق امضاء ندارد و طبق گفته وکلا ، وی حق امضای بدهی را ندارد. بدیهی است که چنین مدیرعامل مجبور به کار نیست.” از طرف دیگر ، همه اعضای کمیته فرمان نیز گفته اند که ما استعفا داده ایم ، چرا آنها حقوق دریافت می کنند؟

رئیس شورای اسلامی کار هپکو با اظهارنظر درباره حضور سه وزیر کابینه در اراک و ایده 93 برای ایجاد 2400 واحد هپکو که هنوز عملی نشده است ، گفت: “سال گذشته وزیر جوان که در سال 1993 وزیر دارایی بود ، اراک وقتی از من پرسید که چرا تولید این دستگاه به شرکت داده نشده است ، رفت و او پاسخ داد که بودجه ملی دچار مشکل شده است! متأسفانه تمام مصوبات روی کاغذ است.

وی افزود: بنا به درخواست هپکو به ایمیدرو می دهم ، این کار را به مدیر اجرایی می دهم. قبلاً شنیده ایم که صحبت از تهیه ایمیدرو است ، اما در پشت این مقاله و ارائه کنسرسیوم معدن کاملاً با کنسرسیوم مخالف هستیم ، هپکو باید به دولت برگردد و سه تا چهار سال از لیست تغییر حذف شود. رسیدن به طرح.

رنجبر با اذعان به اینکه روند نفوذ در طبقه کارگر قرار دارد ، گفت: رسیدگی به پرونده برخی از کارگران بسیار مهم است و در این میان پرونده به دو کارمند در دادگاه عالی انقلاب بازگردانده شده و پرونده آنها هنوز هم مهم است. اطلاعات شخصی و پرسنلی هپکو و امنیت نباید کنترل شود.

به گزارش اخبار ایران من ، یکی از کارمندان هپکو گفت: “ما خسته ایم اما ناامید نیستیم و چشم به راه احیای هپکو و آینده این شرکت هستیم.”

میر ناصری گفت: “من نمی دانم چرا افرادی که به عنوان مدیران هپکو منصوب شده اند به دنبال تعطیل کردن شرکت هستند. هپکو راهی برای خروج دارد اما بعضی ها وانمود می کنند که این شرکت باید تعطیل شود و مدیرانی را منصوب کند که از این شرکت اطلاعی ندارند و حتی نمی توانند از این شرکت نام ببرند. ما شنیده ایم که برخی از مقامات گفته اند که شما باید تا سال 1403 صبر کنید ، وقتی دیگر هپکو کارمندی ندارد و همه کارها توسط کشورهای عضو آن انجام می شود.

وی خواست در زمینه تصمیم گیری ها و موضوعات مربوط به هپکو از قدرت خبرگان این شرکت که اکنون مستقل هستند استفاده شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا