فرهنگی

وضعیت سد «سقزچی» خوب است/محوطه سایت باستانی «قره حسنلو» تا ۶ ماه آینده مسقف می‌شود

اخبار ایران من/اردبیل فرماندار شهرستان مرزی نمین گفت: با توجه به تأکید رییس جمهور به پیگیری مشکلات مردم در سال جاری، دستگاه های اجرایی شهرستان تا حصول نتیجه مسایل و مشکلات مردم را پیگیری کنند.

طیب امینی ۱۶ فروردین در گفت و گو با اخبار ایران من اجرای پروژه‌های نیمه تمام شهرستان نمین را یادآور شد و بیان کرد: در تلاش هستیم نیمه اول سال جاری کلیه پروژه‌های نیمه تمام به پایان برسد و رؤسای ادارات روال کار را بر پیگیری قرار دهند و امورات را تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار پنجره رصد اشتغال، شهرستان نمین با اشتغال‌زایی صد در صدی رتبه اول استان را دارد، تصریح کرد: از ۱۷ مورد احیای واحدهای راکد اقتصادی ۱۰ مورد آن در محدوده شهرستان نمین است با احیای این واحد ها حدوداً برای یک هزار نفر اشتغال زایی انجام گرفته است.

فرماندار شهرستان مرزی نمین از اتصال ۳۰ روستای شهرستان نمین به شبکه‌های مخابراتی و اینترنت پر سرعت در سال گذشته خبر داد و افزود: برای آسفالت راه‌های مواصلاتی فرعی و اصلی شهرستان مبلغ ۲۸۰ میلیارد تومان صرف شده است که بی‌سابقه است.

وی به سرریز شدن سد سقزچی شهرستان نمین  اشاره کرد و گفت: وضعیت سد «سقزچی» خوب است و امسال به دنبال ذخیره سازی رواناب‌های حاصل از ذوب شدن برف‌های زمستانی بالادست حوضه آبریز سد مخزنی سقزچی شهرستان نمین، این سد سرریز شد.

امینی با بیان اینکه محوطه «قره حسنلو» در سال جاری ساماندهی می‌شود، ادامه داد: ساماندهی و محافظت از سایت «قره حسنلو» مطالبه جدی مردم، باستان شناسان و علاقمندان میراث فرهنگی شهرستان نمین است.

وی به مسقف کردن محوطه سایت باستانی «قره حسنلو» تا ۶ ماه آینده اشاره کرد و گفت: محوطه «قره حسنلو» به دلیل اینکه مربوط به عصر آهن و دوره اشکانی است مورد توجه باستان شناسان و فعالان این حوزه است.

فرماندار نمین با بیان این که احداث پوشش این محوطه بر اساس نظر و ابلاغیه شورای فنی وزارت میراث‌ فرهنگی و با در نظر گرفتن شرایط فنی لازم در حال انجام است، افزود: عملیات مسقف سازی سایت «قره حسنلو» با مشارکت سرمایه گذار این پروژه اجرا می‌شود.

این مقام مسئول شهرستان مرزی نمین از راه اندازی اولین موزه آموزش و پرورش در شهرستان نمین خبر داد و مطرح کرد: موزه آموزش و پرورش شهرستان نمین در قدیمی ترین مدرسه استان احداث می شود و تاکنون ساختمان موزه بازسازی شده است.

امینی با بیان اینکه فرهنگسرای نمین و عنبران بعد از چندین سال با اعتبار بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان تکمیل و آماده تجهیز است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته قسمت اداری فرهنگسرای شهر نمین مورد بهره برداری قرار گرفت.

انتهای پیام

بخش فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا