علمی

لزوم ادامه حمایت دولت از بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط در بحران کرونا

رئیس دولت کرونا در تهران ، با بیان اینکه اقتصاد جهانی متحمل بدترین دوران کرونا شده است ، گفت: “به نظر می رسد تجارت جهانی در سال جدید تغییر خواهد کرد.”

به گزارش اخبار ایران من ، دکتر علیرضا زالی در دومین اجلاس اقتصادی ایران در مورد بازار اقتصادی و اقتصادی و زندگی در کرونا ضمن تمجید از روزهای مقدس راجب گفت: “بحران های اقتصادی و اقتصادی در این کشور تحت تأثیر اپیدمی کرونا قرار گرفته است.” پیشرفت مراحل مختلف این بیماری به رنج انسان منجر می شود ، و این بر اجزای اصلی اقتصادی ، اجتماعی و … تأثیر می گذارد ، برخلاف روزهای اصلی تخیل که ما می خواستیم باشیم.

وی همچنین خاطر نشان کرد که بحران اقتصادی جهانی در دوران کرونا بدتر شده است. با نگاهی به گذشته 2008 که جهان در بحران بود ، کرونا اکنون از نظر حجم و تنوع ، نقش مهمی در کاهش اقتصاد جهانی دارد. امروز می توانیم اذعان کنیم که تجارت جهانی یا سواد مالی ، به معنای واقعی کلمه ، رو به زوال است. شاید در سالهای اخیر چنین شرایط اقتصادی در سراسر جهان اتفاق نیفتاده است. اگر وضعیت موجود را با بحران ایالات متحده در سال 1970 مقایسه کنیم ، می توانیم آن را با بحران ایالات متحده مقایسه کنیم فقط از نظر بحران اقتصادی. تغییر در تولید ناخالص داخلی مهم است و طبیعتاً در کشور ما این امر خود به خود اتفاق خواهد افتاد و بزرگترین تأثیرات منفی بر تغییر اقلیم رکود جهانی و کاهش تولید ناخالص داخلی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تأیید کرد که: “فیچ” آژانس حسابداری مشهور جهان اعلام کرده است که انتظار می رود بزرگترین اقتصاد جهان با کاهش شدید و گسترده دستمزدهای جهانی روبرو شود. همچنین نشان داده شده است که برای بهبودی حداقل به سه تا پنج سال زمان نیاز داریم. در نتیجه ، به نظر می رسد که ما در معرض زوال اقتصاد جهانی قرار داریم و بهبودی از چنین مواردی به زمان نیاز دارد. تغییر فضای کسب و کار جهانی و ظهور بخشهای دیجیتالی در کشورهایی که به تجارت الکترونیکی دسترسی دارند ، در مقایسه با کشورهای در حال توسعه تفاوت ایجاد می کند. در آینده ، پدیده عدم تقارن در بسیاری از کشورهای در حال توسعه افزایش می یابد و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در مورد بحران اقتصادی در تجارت بین الملل اظهار داشت: با بسته شدن مرزها ، کاهش تجارت مرزی ، تغییر در شرایط اقتصادی دولت ها ، یکی از عواملی که می تواند در کشور ما تأثیر بگذارد ، کاهش جزئی صادرات است. اتفاقاتی در جهان می افتد که می تواند با پیش بینی های اصلی مغایرت داشته باشد. با کمال تعجب ، در روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت جهانی نفت به 64 دلار بوده ایم. حتی اقتصاددانانی که انتظار حضور در این زمینه را نداشتند. چگونه در درک چنین اتفاقی با چنین شخصی روبرو شدیم؟ این تغییرات به روشهای مختلف برجسته می شود. اول ، به نظر می رسد مذاکرات قیمت نفت در آستانه جهانی شدن است و به نظر می رسد مذاکرات اصلاحات نفت بازتاب تحولات مهم اقتصادی جهان است. اگر همزمان شاهد تغییر جهانی در قیمت مس باشیم ، احتمالاً می توانیم همه آنها را با هم ببینیم. پیش بینی می شود این رقم به 40 هزار دلار برسد ، اگرچه اقتصاددانان در سراسر جهان قیمت مس را 10 هزار دلار پیش بینی می کنند. افزایش 64 دلاری قیمت نفت و افزایش قیمت مس نشان می دهد که آنها در بحران اقتصادی قرار دارند که می تواند کشورهای در حال توسعه را ویران کند.

“به نظر می رسد روند تجارت جهانی احتمالاً در سال جدید تغییر کند.” ما انتظار داریم که در سال جدید ذرت ، به ویژه برنج و ذرت ، افزایش قابل توجهی پیدا کند که به ذرت تبدیل می شود که می تواند ارزش گونه های جانوری و دامی را تحت تأثیر قرار دهد.

زالی افزود: دولت چین برای ذخیره سازی مس ، روغن و گندم در سال گذشته پیشتاز مجمع جهانی اقتصاد بوده است. به نظر می رسد امروز موضوع اقتصاد سیاسی جهانی در حال تغییر است و در سال جدید زره پوش دولت چین کاملاً تغییر کرده است. وضعیت اقتصادی فعلی و مقایسه ما با وضعیت اقتصادی چین مانند آنچه در اوایل دهه 1970 توسط كشورهای اروپایی تجربه شده است. یكی دیگر از مشكلات قیمت نفت علاوه بر كاهش قیمت نفت ایالات متحده ، تغییر تولید است.

وی در مورد تغییر نگرش جهانی نسبت به معرفی واکسن های تاج در کشور اظهار داشت: به نظر می رسد اگر واکسن کرونا به اندازه کافی در سطح جهان توزیع شود ، این احتمال وجود دارد که شاهد اقتصاد جهانی باشیم. امروزه بحث درباره واکسن می تواند منجر به تعدادی شرایط رشد اقتصادی شود. برخی از متخصصان می گویند که هزینه بالای سوخت دلیل واکسن است. برخی بر این باورند که تا سال 2025 ، اگر داروهای وریدی در سبد دارویی جهانی و همچنین انتشار کل واکسن گنجانده شود ، اقتصاد جهانی رشد تولید ناخالص داخلی را افزایش می دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره اقتصاد جهانی گفت: “من می خواهم از گروه های مختلف در زمان واقعی ، حقوقی ، امور خیریه و غیره که به ما کمک کرده اند تشکر کنم ، اما تقاضاهای مداوم و شیوع بیماری ها ، افزایش جهانی قیمت دارو ، گران بودن و … باعث می شود که ما از نظر بودجه سال آینده در بخش بهداشت یک سال پرتنش داشته باشیم ، به خصوص اینکه ما دو بودجه برای مراقبت های اساسی بیمار و مذاکره برای تهیه تجهیزات محافظتی در اختیار داریم. بودجه بیمارستانها به شدت کاهش یافته و بسیاری از بیمارستانها با شکست روبرو شده اند. با توجه به بحران مالی ، هزینه بالای خدمات فضایی و عدم انجام مراحل گزینش ، بیمارستان را سودآورتر کرده است و با توجه به این موضوع ، باید دولت بیشتری ببینیم بودجه سال آینده

زالی افزود: “استفاده از اصلاحات مالیه عمومی به نفع رژیم چیز خوبی بود که علی رغم بحران ، دولت توانایی رسیدگی به مشکل اقتصاد خرد را نداشت ، اما به هر حال به دلیل اینکه این امکان وجود دارد.” بله ، اقتصاد کشور باید پشتیبانی شود. آمار اشتغال ما برای مقرهای کشورمان بیش از 54٪ به زمین وابسته است ، که می تواند تعداد مشاغل شرکتی و معدنی را افزایش دهد ، بنابراین مسئولیت دولت و تهیه زمین می تواند راهی برای غلبه بر شرایط دشوار باشد.

وی براساس کمک دولت به مشاغل کوچک در کشور افزود:این کمک ها در قالب مجوز رسمی کرونا برای حدود 20 هزار مشاغل کوچک ارائه شده است و طبیعی است که همچنان به حمایت از مشاغل کوچک و متوسط ​​که آسیب جدی دیده اند ادامه دهید.. یکی از دلایل توسعه کشورهای آسیای شرقی ، هدف آنها از ترویج توسعه شرکت های کوچک تجاری است که در بخش مالی چین ، بیشتر شرکا به این شرکت های اقتصادی می روند. اگرچه میزان پرداخت به 20 هزار شرکت در این کشور اندک است ، اما این نکته خوبی است. در دوران کرونا ، متخصصان این صنعت کمک های پزشکی ارائه می کردند و بیش از 19 میلیارد تومان توسط 736 شرکت باتجربه در کرونا که بودجه آنها برای پاسخگویی به بحران اقتصادی موجود کوتاه شده بودجه بودجه تأمین می شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تأیید کرد: “رکود اقتصادی ناشی از اقتصاد ملی مهم است و هیچ چیز در اقتصاد وجود ندارد که در دوره کرونا از بین نرود و نیاز به بازسازی آنها برای سال آینده با راه حل های مناسب است. ” به عنوان مثال ، در مراحل اولیه بیماری ، ما کاهش صادرات به کشورهای شرقی و غربی را تجربه کردیم زیرا قوانین پزشکی به ندرت در آنجا مشاهده می شود و اقدامات جداسازی مشکل را ایجاد می کند. بدیهی است که این یک مسئله جهانی است. کشوری مانند دبی در سال 2020 شاهد افت 71 درصدی هواپیما بود و این یک نمونه جدی برای صنعت هواپیمایی است.

وی افزود: یکی از برنامه هایی که به نظر می رسد دولت باید دنبال کند ، افزایش هزینه های عمومی است. مشکل در کشور ما خیالی است که می توانستیم در روزهای آغازین تاج و تخت با خردمندانه ای این مرکز را به سمت یک فرصت جدید اقتصادی برای سموم دفع آفات سوق دهیم. قبل از کرونا ، کشور ما توانایی تولید 210 میلیون لیتر اتانول در سال را داشت ، اگرچه ما کمتر از این تولید می کنیم و فقط حدود 6 میلیون لیتر اتانول صادر می کنیم ، و بعد از کرونا ما در این زمینه رشد کردیم و در مورد تمیز کردن بیش از 80 صحبت کردیم ٪ نیازهای ما در خانه تکمیل شد.

وزارت بهداشت افزود: ما می توانیم با توزیع منابع برای دسترسی به بازارهای جهانی و صادرات به منطقه ای که لعاب تاج آن را در اختیار گرفته است ، به اقدامات خود ادامه دهیم. اگر بتوانیم رکود در اقتصاد را با هم ترکیب کنیم ، مشکل ما سرمایه گذاری است ، به خصوص که در روزهای اخیر بحران بازار بسیار بدتر شده است. در روزهای اخیر ، هنوز هم می تواند در بازار مشکلاتی ایجاد کند. سال آینده ، وقتی به اختلافات بین دولت و مقننه در مورد اقتصاد نگاه می کنیم ، ممکن است لازم باشد با توجه به رکود اقتصادی جهانی ، ابعاد جدید را مورد بازنگری قرار داده و اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم ، بدیهی است که این موضوع بسیار مهم است.

زالی افزود: خبرهای خوبی که دیروز در مورد تغییرات قیمت نفت داشتیم می تواند بسیار مفید باشد. سال آینده ، در بودجه سال آینده ، حدود یک میلیون بشکه به صندوق توسعه ارز می رود. این نرخ تا 38 درصد است ، دولت ماه آینده با چالش های مالی زیادی روبرو است ، زیرا برخی از پروژه های توسعه سلامت ، که بیش از 85 درصد رشد داشته اند ، احتمالاً با دستور وزیر بهداشت ایجاد می شوند.

وی گفت: امیدواریم فقط در تهران بیش از 2500 تخت جدید را قبل از ماه مه به لیست اضافه كنیم. بیکاری یک مسئله اساسی است ، این برنامه قصد دارد بیش از 30،000 نفر را به کشتی های سالم اضافه کند ، که این امر نیز با مشکلات اقتصادی روبرو خواهد شد. به طور کلی ، به نظر می رسد که مهمترین روزها تا پایان دولت به دولت رسیده است. امیدواریم با پیشرفت در تولید واکسن های هوایی امکان صادرات فراهم شود. من توصیه می کنم که از پزشکان با کوتاه مدت و بلند مدت حمایت کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا