اقتصادی

برنامه ۷ میلیارد دلاری کره جنوبی برای صنعت تراشه

کره جنوبی یک برنامه برای فراهم کردن بیش از ۱۰ تریلیون وون (۷.۳ میلیارد دلار) آماده کرده تا صنعت نیمه‌رسانای خود را تقویت کند.

به گزارش اخبار ایران من، وزارت دارایی کره جنوبی، روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد چویی سانگ موک، وزیر دارایی کره جنوبی، روز جمعه در دیدار با تولیدکنندگان محلی مواد، قطعات و تجهیزات تراشه، اظهار کرد: دولت سرگرم بررسی راه‌هایی برای تامین مالی این برنامه به منظور حمایت از صنعت است. تامین مالی سیاستی از سوی بانک دولتی توسعه کره یا یک صندوق مشترک تامین مالی دولتی، خصوصی و سیاستی، در میان گزینه‌های موجود است.

چویی که معاون نخست وزیر این کشور هم است، گفت: جزئیات به زودی اعلام خواهد شد.

این اقدام در حالی انجام می‌شود که دولت آمریکا، متحدانش از جمله کره جنوبی را تحت فشار قرار داده تا محدودیت‌ها برای دسترسی چین به فناوری نیمه‌رسانا را تشدید کنند. مقامات آمریکایی همچنین از کره جنوبی می‌خواهند صادرات تجهیزات و فناوری‌ها برای تولید تراشه‌های حافظه و لاجیک پیشرفته به چین را محدود کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کره جنوبی که بزرگترین تولیدکننده تراشه حافظه در جهان است، همزمان با شدت گرفتن رقابت آمریکا و چین در زنجیره تامین، در تلاش است با سرمایه گذاری ۴۷۰ میلیارد دلاری در یک  هاب نیمه‌رسانا خارج از سئول، نفوذ خود را در این بخش تحکیم کند. دولت کره جنوبی برای حمایت از این برنامه، اقداماتی شامل مشوق‌های مالیاتی را برای سرمایه‌گذاری‌ها، پیشنهاد کرده است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا