علمی

چگونه یک مورد حاد از Quaid-19 به قلب آسیب می رساند؟

شواهد نشان می دهد که موارد شدیدتر Quaid-19 می تواند به قلب آسیب برساند.

به گزارش اخبار ایران من ، افراد دارای فرم شدیدتر Quaid-19 غالباً میانسال و افراد مبتلا به بیماری زمینه ای هستند. در حدود 10 درصد از مبتلایان به عفونت مشترک همچنین از بیماری های قلبی ، دیابت و فشار خون بالا رنج می برند.

جالب اینجاست که مبتلایان به بیماری های ریه مانند آسم و بیماری انسدادی مزمن ریه تنها شش درصد موارد شدید بیماری Qovid-19 را تشکیل می دهند. این آمار مشابه با آمارهای منتشر شده در چین ، ایتالیا ، انگلیس و ایالات متحده است.

علاوه بر این ، افراد مبتلا به بیماری قلبی به احتمال زیاد دچار Covid-19 می شوند ، اما کورو ویروس ها نیز می توانند بر قلب افراد سالم تأثیر بگذارند. به گفته کارشناسان ، در هر دو مورد ، هنگامی که شکل شدید بیماری Quaid-19 گزارش شده بود ، قلب دچار یک واکنش التهابی به نام میوکاردیت شد. این ویروس سلولهای قلب را آلوده کرده و باعث التهاب شدید بافت ماهیچه ای (میوکارد) می شود.

همچنین در این شرایط سیستم هدایت الکتریکی قلب تغییر می کند و بر توانایی آن در پمپاژ خون در بدن تأثیر می گذارد. در نتیجه ، اندام ها از جمله ریه ها اکسیژن کمتری دریافت می کنند. دقیقاً مشخص نیست که چگونه عفونت های کورو ویروسی بر قلب اثر می گذارد ، اما پزشکان چندین مکانیسم را شناسایی کرده اند.

اول ، آسیب به قلب ممکن است مربوط به چگونگی نفوذ ویروس به سلول ها باشد. پروتئین های شکل عقرب واقع در سطح ویروس در گیرنده های سطح سلول به نام ACE2 به دام افتاده اند. بیمارانی که سابقه بیماری قلبی دارند ، گیرنده های ACE2 بیشتری در سطح سلول دارند و بیشتر ذرات ویروس را وارد سلول می کنند و باعث می شوند که نسبت به افراد فاقد بیماری قلبی ، التهاب بیشتری داشته باشند.

دوم ، بدن در صورت بروز هرگونه عفونت ، آرایش رزمی را انجام می دهد. در این حالت بدن برای مقابله با عفونت های ویروسی به انرژی بیشتری و افزایش متابولیسم نیاز دارد ، به همین دلیل دمای بدن هنگام عفونت افزایش می یابد.

سیستم ایمنی بدن یک فرد نسبتاً سالم قادر به پاسخگویی به عفونت و تولید آنتی بادی در برابر ویروس است. افرادی که سیستم ایمنی بسیار ضعیفی دارند ، مانند افراد مسن یا افراد مبتلا به بیماری زمینه ای ، نمی توانند این واکنش را تنظیم کرده و با عفونت های ویروسی مبارزه کنند.

به گزارش ScienceArt ، این عفونت روی بدن تأثیر می گذارد و به اندام های حیاتی ، به ویژه ریه ها و قلب حمله می کند.

در عین حال ، آنچه که در مواجهه با عفونت ویروسی در بدن اتفاق می افتد ، یک واکنش تهدیدآمیز به نام “طوفان سیتوکین” است. در واقع ، واکنش های شدید و غیر طبیعی به سیستم ایمنی بدن ، به نام طوفان های سایتوکاین ، در بدن برخی از بیماران بسیار بیمار مبتلا به Qovid-19 رخ می دهد.

سیتوکین ها ، هنگامی که بدن در معرض عفونت ها و قبل از حملات دیگر توسط سیستم ایمنی رها می شوند ، معمولاً نوعی هشدار برای مقابله با عوامل خارجی ایجاد می کنند. با این حال ، طوفان های سایتوکاین هنگامی اتفاق می افتد که سایتوکاین ها ، در یک تلاش اشتباه برای ایمن نگه داشتن بدن ، به اندام های مختلفی از جمله ریه ها و کبد حمله می کنند و در نهایت می توانند بیماران را بکشند.

با این حال ، پزشکان می گویند امید این است که اکثر مبتلایان Qovid 19 (98٪) بدون مشکلات جدی پزشکی بهبود یابند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا