بین الملل

نیویورک‌تایمز ادعای بی‌گناهی رژیم صهیونیستی در حمله به کاروان کمک‌های غزه را زیر سوال برد

روزنامه آمریکایی با بررسی تصاویر حمله اخیر به فلسطینیان در محل توزیع کمک‌های بشردوستانه، ادعای بی‌گناهی رژیم صهیونیستی در این واقعه را زیر سوال برد.

به گزارش اخبار ایران من، اشغالگران صهیونیست پنجشنبه به سمت هزاران شهروند فلسطینی که در منطقه «شیخ عجلین» در غرب غزه منتظر رسیدن کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه بودند، شلیک کردند که بیش از ۱۰۰ شهید و ده‌ها مجروح در پی داشت.

رژیم صهیونیستی مدعی است که فلسطینیان غزه زیر دست‌وپا و یا توسط ماشین‌ها حامل کمک‌های بشردوستانه آسیب دیده‌اند. با این حال، صهیونیست‌ها از انتشار ویدیوی کامل این واقعه خودداری کرده و تنها تصاویر گزیده و بریده‌شده‌ای از پهپادهای خود را منتشر کرده‌اند.

نیویورک‌تایمز درباره تصاویر منتشرشده نوشت: بریده‌های تصاویر پهپادی که مقامات منتشر کرده‌اند ابهام پیرامون این واقعه را بیشتر کرده است؛ واقعه‌ای که به کشته‌شدن شمار زیادی از شهروندان غزه منجر شده است.

در بخشی از این تصاویر می‌بینیم که فلسطینیان حاضر در صحنه ناگهان و با سرعت شروع به دویدن به هر سو کرده و به دنبال پناهگاه می‌گردند. ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است این تصویر نشان‌دهنده لحظه‌ای است که فلسطینیان زیر دست‌وپای هم‌وطنان خود آسیب دیده‌اند. اما در گزارش نیویورک‌تایمز آمده است: «کیفیت پایین و مدت‌زمان کوتاه این تصاویر اجازه تایید این ادعاها را نمی‌دهد.»

از سوی دیگر، تصاویری که خبرنگار الجزیره از این واقعه منتشر کرده نشان می‌دهد در هنگام پخش کمک‌های بشردوستانه میان ساکنان غزه، ناگهان صدای تیراندازی به گوش رسیده و گلوله‌های منور آسمان را روشن می‌کند؛ مهماتی که نظامیان از آن برای افزایش دقت هدف‌گیری خود در شب استفاده می‌کنند. نیویورک‌تایمز با بررسی این تصویر نوشته است: منبع شلیک‌ها در تصویر مشخص نیست، اما از مسیر آن پیداست که از سوی خودروهای نظامی اسرائیلی شلیک شده که در فاصله چندصدمتری مستقر هستند.

این حمله در حالی روی داد که «مایکل فخری» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حق غذا اخیراً در گفت‌وگو با روزنامه «گاردین» با تأکید بر اینکه ممانعت از دسترسی به غذا جنایت جنگی محسوب می‌شود، گفت اسرائیل به شکل عمدی فلسطینی‌ها را گرسنگی می‌دهد.

انتهای پیام

تیم خبری بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای طبیعی و محیط زیستی جهانی. با استفاده از دانش در حوزه محیط زیست و تغییرات آب و هوا، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم. با تمرکز بر اثرات رویدادهای طبیعی بر جوامع، نقشه‌ای کامل از تغییرات زمین را برای شما می‌کشم.
دکمه بازگشت به بالا