اقتصادی

ساخت موتور هواپیمای ۲ تا ۴ نفره از سوی فناوران کشور

فناوران کشور، موتور هواپیماهای ۲ تا ۴ نفره را با فناوری بومی طراحی کردند و به تولید رساندند.

حسین پور فرزانه مجری طرح در گفت‌وگو با اخبار ایران من، با اشاره به مطالعات و تحقیقات انجام شده روی موتورهای هواپیما، گفت: ما تجربه تعمیر و مهندسی معکوس موتور هواپیما را در کارنامه فعالیت خود به ثبت رساندیم و اولین موتور هواپیما و قطعات آن را با موفقیت طراحی کرده و به تولید رساندیم. این موتور تحت عنوان «TJHP1» است که صفر تا صد آن را با فناوری بومی طراحی و تولید کردیم.

وی افزود: مزیت موتور هواپیمای ساخته شده در این است که این کلاس موتور ساخته شده در دنیا کم بوده و ما تحقیقاتی را در این زمینه انجام دادیم.

پور فرزانه در این باره توضیح داد: تاکنون موتورهایی با توان کم و قدرتمند به تولید رسیده بود و موتوری در حد فاصل این دو کلاس یکی از مطالبات جهانی و در کشور بود و ما با نیازسنجی که انجام دادیم، اقدام به طراحی این کلاس از موتورهای هواپیما کردیم.

مجری طرح، ساخت این محصول را افق جدیدی برای ساخت محصولات جدیدتر در حوزه هوایی دانست و یادآور شد: موتور ساخته شده برای هواپیماهای ۲ تا ۴ نفره و در کلاس جت است.

پور فرزانه اضافه کرد: یکی از دستاوردهای حضور ما در نمایشگاه ماکس روسیه این بوده که مشتریانی از کشورهای ایتالیا و روسیه متقاضی این محصول هستند.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا