اقتصادی

نامه وزارت گردشگری به سازمان هواپیمایی: تصمیمتان را متوقف کنید!

وی در نامه‌ای به رئیس شرکت هواپیمایی کشوری، معاون فرهنگی، فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وزیر کشور با به چالش کشیدن سیستم بلیت دلاری برای افراد غیرایرانی، درخواست کرد: این ایده تا زمانی اجرا شود که طرف دیگری به داستان‌های کودکانه نگاه کند.

به گزارش اخبار ایران من، علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی در نامه ای به محمد محمدی بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرکل هواپیمایی کشوری، وزارتخانه خود را یادآور شد. مسئولیت های مربوط به قیمت حمل و نقل هوایی که باید در راستای برنامه های توسعه صنعت گردشگری در کشور باشد.

در بیانیه معاون گردشگری آمده است: در پی بحث های اخیر در خصوص مطالب روزنامه ها، بیانیه انجمن شرکت های هواپیمایی در خصوص قیمت بلیت هواپیما و کشف نرخ دلاری بلیط برای مسافران و بازدیدکنندگان، وزارت فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی به عنوان رگولاتور گردشگری کشور مسئولیت برنامه ریزی، برنامه ریزی و توسعه این شرکت ها را در کشور با همکاری سایر ارگان ها بر عهده دارد، اخلاق کاری که باید با ذهنیت روشن، چانه زنی جمعی و راهی برای حمایت از توسعه این شرکت ها انجام شود.

به همین دلیل بند 4 مفاد سند راهبردی توسعه گردشگری «شماره 66634 مورخ 16 شهریور 1396 مطابق بند (الف) ماده (100) برنامه ششم سالانه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی توسعه. جمهوری اسلامی ایران، وزارت راه و شهرسازی را ملزم به ایجاد پشتیبانی خطوط هوایی برای بهبود گردشگری و نظارت و استقرار سامانه‌های حمل‌ونقل عمومی در راستای اصول توسعه شرکت‌های گردشگری کرده است.

از سوی دیگر گردشگری بین‌المللی یک تجارت رقابتی است و رقابت در قیمت‌گذاری و گردشگری در ایران یکی از مهم‌ترین مزیت‌های رقابتی در کشور محسوب می‌شود. اما مفهوم فوق هزینه سفر را افزایش می دهد و علاوه بر حمل و نقل بر بسیاری از مشاغل دیگر نیز تاثیر خواهد گذاشت.

از سوی دیگر، پس از رکود سخت اقتصادی که در نتیجه گسترش ویروس کرونا آغاز شد و اکنون با توجه به سیاست‌های ضد ایران‌هراسی، افزایش نسبی برای ورود بازدیدکنندگان خارجی اعطا شده است، انتظار می‌رود تمامی ذینفعان گردشگری تلاش‌های قابل توجهی انجام دهند. برای افزودن به این فرهنگ ..

لذا با عنایت به مراتب فوق و با فرض اینکه تصمیم مذکور بدون در نظر گرفتن نظر وزارتخانه و بدون در نظر گرفتن مصالح صنعت گردشگری اتخاذ گردیده است، دستور فرمایید با دقت نظر و در نتیجه تا زمان های مختلف رسیدگی شود. بخش هایی از موضوع و نتیجه استقرار آن در کارکرد جمعی، حضور نمایندگان مشترک نهادهای دولتی و خصوصی در میدان، برای تضمین اجرای این انتخابات است.

در تیرماه 1401، چندین شرکت هواپیمایی با استناد به دستورالعمل انجمن خطوط هوایی صادر شده در آذر 1400، هزینه سفرهای داخلی را افزایش دادند. در نتیجه سقف پروازهای داخلی برای غیرایرانی ها کمتر از یک ساعت و 100 دلار و بیش از یک ساعت بود. و 150 دلار حسن خوشخو، معاون مدیرکل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: درخواست هواپیمای خارجی در سال گذشته مطرح شد و با آن موافقت شد. چون ارز زیادی دارند و این مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری است.

معاون نیروی هوایی ارتش همچنین درباره بررسی تصمیم در مورد ورود سایر سلاح ها اظهار داشت: در صورت نیاز جلساتی با شورای عالی هوانوردی تشکیل و موضوع بررسی می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا