اقتصادی

پیش بینی قیمت طلا در روزهای آتی

پیش بینی قیمت طلا در روزهای آینده

قیمت طلا به امضای توافق نامه پوتین برای افزودن 4 منطقه از اوکراین به خاک روسیه واکنشی نشان نداد. در حال حاضر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و سایر بانک های مرکزی در سراسر جهان باعث تقویت قیمت طلا شده است.

به گزارش خبرگزاری اخبار ایران من؛ تحلیلگران بر این باورند که طلا در موقعیتی است که می توان انتظار افزایش ارزش خود را داشت، اما همه چیز به عملکرد دلار و افزایش نرخ بهره بستگی دارد.

قیمت طلا در جلسه جاری 7.7 درصد کاهش یافته است که شاید ششمین ماه متوالی باشد که قیمت این فلز گرانبها کاهش می یابد.

امروز فلز زرد قبل از بسته شدن بازار به 1662 دلار رسید. طلا بیشترین رشد را در طول هفته داشت زیرا قیمت ها از پایین ترین سطح 2.5 سال گذشته به 1700 دلار در هر اونس رسید.

بله طلا تغییر بزرگی داشت. با نگاهی به نمودار طلا، این بسیار خوب است. فرانک چولی، استراتژیست ارشد بازار در RJO Futures به کیتکو نیوز گفت: “ما در حال حرکت از پایین ترین سطح کوتاه مدت به بالاتر هستیم.” چولی افزود: اگر بازار طلا بتواند بالای 1700 دلار بازگردد، مسیر رو به جلو طی می شود و حرکت به سمت 1740 دلار امکان پذیر می شود.

تحلیلگران می‌گویند: آنچه طلا در دو هفته آینده انجام می‌دهد برای قیمت‌های پایان سال بسیار مهم است و همه نگاه‌ها به آخرین آمارهای شغلی و تورم معطوف است، زیرا طلا در بحبوحه تنش‌های جهانی و افزایش نوسانات بازار نشانه‌هایی از قطعیت نشان می‌دهد.

مایکل بوتروس، تحلیلگر DailyFX گفت: کاهش بیشتر به زیر 1600 دلار می تواند منجر به فروش عمده به 1290 دلار شود.

بوتروس به کیتکو نیوز گفت: اگر قیمت طلا به بالای 1706 دلار برسد، می توانیم مشکل را حل کنیم، اما این حرکت باید در دو هفته آینده اتفاق بیفتد. در غیر این صورت، مارپیچ رو به پایین غالب خواهد شد. بوتروس گفت: «آنچه در دو هفته آینده از نظر قیمت ها اتفاق می افتد بسیار مهم است. سرعت فوق‌العاده فدرال رزرو و افزایش نرخ بهره باعث افزایش طلا شده است.

تنش های سیاسی مرکزی می تواند یکی از محرک های کوتاه مدت باشد که طلا را به بالای 1700 دلار می رساند. اخیراً روسیه چهار منطقه جنوب شرقی اوکراین را به خاک خود ضمیمه کرد و متعهد شد از همه ابزارهای لازم برای حفاظت از این منطقه استفاده کند.

بارت ملک، رئیس استراتژی جهانی در TD Securities گفت: با این حال، مهم است که به یاد داشته باشیم که هر گونه افزایش قیمت طلا احتمالا کوتاه مدت خواهد بود. وی گفت: هر زمان که ریسک ژئوپلیتیکی افزایش پیدا کند، در کوتاه مدت صعودی به وجود می آید، اما با توجه به شرایط مالی فعلی، معکوس کردن کاهش طلا دشوار است.

انتهای پیام/





این مقاله به شما کمک کرد؟

بر اساس نتایج 0 رای به نفع 0 به آن رای مخالف دهید

دکمه بازگشت به بالا