اقتصادی

رقابت کار دست خودروهای برقی چین داد

داده‌های صنعت چین نشان داد با تشدید رقابت با رهبر بازار بی‌وای‌دی که دور عمیق‌تری از کاهش قیمت‌ها را پیش می‌برد، فروش خودروهای الکتریکی چین در ژانویه تا فوریه نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش اخبار ایران من، داده‌های انجمن خودروهای مسافربری چین نشان می‌دهد که فروش خودروهای برقی باتری‌دار ۱۸.۲ درصد افزایش یافته است. این امر تا حدی منعکس‌کننده کاهش علاقه مصرف کنندگان بود زیرا سرما عملکرد باتری‌های خودروهای الکتریکی را کاهش داد.

فروش خودروهای انرژی نو از ۳۶.۲ درصد در سال ۲۰۲۳، در دو ماه اول ۳۷.۵ درصد افزایش یافت. این رقم در مقایسه با رشد ۱۶.۳ درصدی کلی بازار خودروهای سواری در ژانویه تا فوریه و نشان‌دهنده ضریب نفوذ ۳۳.۵ درصدی خودروهای انرژی نو در مقابل ۲۸.۳ درصد در دوره مشابه سال ۲۰۲۳ است.

بر اساس گزارش رویترز، این انجمن در بیانیه‌ای اعلام کرد ضعف در شارژ مجدد خودروهای الکتریکی و برد رانندگی به دلیل باران، برف و یخبندان، به طور موقت بر اطمینان خرید مصرف‌کننده تاثیر گذاشته است. تغییر زمان تعطیلات سال نو چین منجر به نوسانات داده‌های ماهانه در دو ماه اول سال می ‌شود. تعطیلات در ماه فوریه امسال هشت روز به طول انجامید، در حالی که در ژانویه سال گذشته هفت روز بود.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا