اقتصادی

افتتاح پایانه صادراتی سنگ محلات تا پایان ۱۴۰۲

اخبار ایران من/مرکزی مدیر اجرایی نمایشگاه بین المللی سنگ ایران گفت: پایانه صادراتی سنگ محلات تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

محمد حلاجیان ۱۸ مهرماه ۱۴۰۲ در آیین آغاز به کار نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در نیم‌ور محلات اظهار کرد: این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه سنگ ساختمانی کشور است که در فضایی به وسعت ۱۲۰ هزار مترمربع و با حضور ۳۶۰ شرکت کار خود را آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه پس از برگزاری ۱۵ دوره به بلوغ خوبی رسیده و امروز میزبان ۲۲ استان کشور است، گفت: یکی از دلایل مهم عدم موفقیت در بازارهای بین المللی عدم ارائه محصول در بازارهای جهانی است و این نمایشگاه در راستای معرفی پتانسیل خود به بازار جهانی حرکت می کند و در زمره ۵ نمایشگاه بزرگ جهان قلمداد می شود.

حلاجیان با بیان اینکه تجار و هیات های تجاری تخصصی از کشورهای مختلف همواره در نمایشگاه حضور داشته اند، گفت: دو هیات تخصصی از ترکیه و  ازبکستان در نمایشگاه پانزدهم حضور دارند. سال گذشته بیش از ۲۵ کشور در نمایشگاه حضور داشتند که این مهم در توسعه صنعت سنگ کشور اثربخش بوده است.

وی گفت: امسال از کشورهای فرانسه، آلمان و ترکیه اساتید صنعت سنگ در نمایشگاه حضور خواهند داشت و دوره های تخصصی برگزار می کنند، همچنین نمایشگاه طی ۶ سال اخیر با رسانه های تخصصی سنگ از کشورهای ایتالیا، ترکیه و چین در ارتباط است و در این دوره رویدادی نیز در بحث اطلاع رسانی بین المللی صنعت سنگ برنامه ریزی شده است.

حلاجیان اضافه کرد: در راستای شناسایی و رفع مشکلات حوزه صادرات سنگ، میز صنعت کشور در نمایشگاه برگزار می شود.

دبیر اجرایی نمایشگاه بین المللی سنگ ایران تصریح کرد: علاقه داشتیم که امسال پایانه تخصصی صادرات سنگ در کنار نمایشگاه افتتاح شود اما این مجموعه که به جهت کمک به صادرکنندگان سنگ و معادن راه اندازی خواهد شد، تا پایان سال رسما به بهره برداری می رسد تا تولیدکننده بر تولید و معدنکار در استخراج سنگ متمرکز شود. پایانه نیز بحث بازاریابی و روند صادرات را دنبال خواهد کرد و امکان بارانداز دو میلیون تن سنگ در لحظه به واسطه این پایانه مهیا می شود.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا