اقتصادی

کرونا، مصرف گوشت قرمز را ۴۰ درصد کاهش داد

                                                                                                                                                                                                            تاج گوشت قرمز را 40٪ کاهش داد

طبق گزارش ها بدون تغییر، منصور پوریان با اشاره به اینکه در حال حاضر ارزش جهانی میلیون ها حیوان خانگی و گوسفندی 45 هزار تومان است ، گفت: بنابراین قیمت گوشت باید بین 90 تا 95 هزار تومان و ارزش نهایی خریدار باشد از 10 and و قیمت روغن یا راه اندازی باید در حدود 110 تا 115 هزار باشد.

وی با بیان اینکه در یک زمان کمبود خوراک و گرانی دام باعث افزایش قیمت دام زنده و گوشت قرمز شد ، افزود: در آن زمان قیمت دام زنده به 55 هزار تن رسید و قیمت گاو نر از 25 تا 30 تن متغیر بود هزاران نفر ، به 40000 تومان افزایش یابد ، اما خوشبختانه از نظر نهاده ها ، بازار تثبیت شده و اکنون قیمت متوسط ​​دام بین 35000 تا 37000 تومان است.

قیمت گوشت گاو با توجه به قیمت گاو زنده باید حدود 50 میلیارد و به علاوه 10٪ سود برای نامزدهای نهایی باید بین 95 تا 100 هزار باشد

رئیس انجمن ملی صادرکنندگان دام همچنین افزود: قیمت گوشت گاو با توجه به قیمت گاو زنده باید حدود 50 میلیارد و به علاوه سود 10 درصدی برای آخرین خریدار بین 95 تا 100 هزار باشد.

پوریان گفت: آلودگی هوا در کشور حدود 40٪ از مصرف گوشت قرمز را کاهش داده است. قیمت های مصرف کننده نیز کاهش یافته است و اگر کسی 10 کیلوگرم گوشت خریداری می کرد ، اکنون من به اندازه کافی یک کیلوگرم خریداری می کنم ، در حالی که امسال چیزی صادر نشده و نیاز کشور از تولید داخلی تأمین شده است و ما در این کشور با دام های زیادی روبرو هستیم. .

این فعال حقوق مدنی در مورد لزوم کمک دولت برای خرید دام گفت: دولت حیوانات را از ابتدای سال به عنوان کمک خریداری کرد اما اجرای این سیاست تولیدکنندگان را نیز با چالش مواجه کرد ، زیرا تولیدکنندگان نیاز به کشتار حیوانات دارند. آنها بصورت خصوصی و روکش دار در اختیار دولت قرار گرفتند و در این حالت حدود 4000 تن گوشت توسط تولیدکنندگان به شرکت پشتیبانی امور دام اهدا می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام تحت این طرح هر کیلوگرم گوشت را با هزینه 72500 روپیه از تولید کننده خریداری می کند ، افزود: تولیدکنندگان با این قیمت موافقت نمی کنند.

رشد احترام در این کشور مصرف گوشت قرمز را حدود 40٪ کاهش داده است. ظرفیت مصرف نیز کاهش یافته است و اگر کسی 10 کیلوگرم گوشت خریداری کند ، اکنون خرید یک کیلوگرم کافی است.

پوریان با بیان اینکه تولید حیوانات در کشور فصلی است افزود: در برخی موارد تولید زیادی را تجربه می کنیم و در برخی موارد بازده کم است ، بنابراین وقتی مازاد داریم دولت مجبور است مازاد را در برخی موارد خریداری و ذخیره کند. با مشکلی روبرو نشوید

رئیس انجمن ملی صادرکنندگان دام گفت: “ما به آرامی به پایان سال نزدیک می شویم و دولت برای اداره بازار به انبارها احتیاج دارد.” وی گفت: “مقامات قادر به رفع این نیازها از منابع خانگی هستند.”

وی افزود: به همین دلیل ، مرکز بازار در ماه نوامبر تصویب کرد که پشتیبانی دام باید فضای ذخیره سازی خود را از پناهگاه حیوانات فراهم کند و این بار قیمت 820000 گوجه فرنگی برای دام های سنگین تعیین شده است ، اما کشاورزان هزینه های تولید را تقریباً اعلام کرده اند. 85 هزار تومان دولت باید گوشت را 90 هزار تومان از آنها بخرد.

از نظر قانون تنظیم بازار ، شرکت پشتیبانی امور دام باید مرکز نگهداری خود را از پناهگاه حیوانات فراهم کند و این بار قیمت دام های سنگین به 82 هزار و 500 گوجه فرنگی رسیده است ، اما با فرض قیمت خرده فروشی حدود 85 هزار تومان دولت باید گوشت بخرد از آنها به قیمت تومانی 90،000

پوریان افزود: ما در این زمینه تفاهم نامه ای را با دولت امضا كردیم ، زیرا شركت پشتیبانی امور دام نیز با ارسال نامه ای به وزارت جهاد كشاورزی در خصوص قیمت دام اظهار داشت كه قیمت خرید از یك كشاورز باید حدود 90 هزار تومان باشد.

رئیس شورای ملی صادرکنندگان دام با اشاره به اینکه این نامه هنوز دریافت نشده است ، گفت: اگرچه چندین هفته از ارسال نامه می گذرد اما نتایج اعلام نشده است.

وی در جای دیگر ، در مورد قاچاق فوق الذکر گفت: در حال حاضر قاچاق گزینه مناسبی نیست زیرا مرزها بسته شده و کنترل ها نیز تشدید شده است.

پوریان افزود: به دلیل سرقت خرد و فشار تولید کنندگان و تأخیر در تصمیم گیری. اگر به تولیدکنندگان کمک شود و محصولاتشان به بازار عرضه شود ، آنها نیز نمی توانند از آن اجتناب کنند.

وی افزود: اگر آمادگی خوبی داشته باشیم علاوه بر تأمین نیازهای داخلی کشور می توانیم در زمره کشورهایی باشیم که گوشت قرمز صادر می کنیم و فقط آن را برای فروش نمی فروشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا