اقتصادی

تجارت پنهان و زیرزمینی در روزهای تاج



روی میز کنار حمام ، درست جلوی درب جلو ، ضد عفونی کننده های دستی ، ماسک ، دستکش و حوله کاغذی قرار دارد و به محض ورود به اتاق ، می خواهیم ابتدا همه وسایل خود را بشوییم و از دستکش و ماسک استفاده کنیم. علاوه بر من و همراه من ، او مشتری دیگری ندارد و سازهای خود را با دانش آموز خود ضد عفونی می کند. وی در مورد چندین برگ کاغذی که روی دیوار چسبیده است ، نوشت: “علاوه بر حقوق ، 10،000 نفر به ضد عفونی نیز پرداخت می شوند. او همچنین در آرایشگاه دیپلم هایی ایجاد کرد که توسط وی از ترکیه و روسیه بدست آمد و آنها را در مکانی در سالن جلوی چشمان خود قرار داد. در کنار آنها یک کاغذ دیگر است که به زبان انگلیسی نوشته شده است: “موهای کوتاه 100000 تومان قیمت دارند”.

به گزارش اخبار ایران من ، سالن او از آرایشگاه های زنانه ساده تر است و فقط دو میز دارد. حتی در روزها شریک زندگی می رسد و در روزهای خاصی وقت خود را به مشتریان می دهد. ساعت هر مشتری را طوری تنظیم می کند که اتاق شلوغ نشود و به محض ترک یکی از آنها مشتری دیگر اتاق را صدا می کند.

آرایشگاه – مرد 31 ساله. موهای او از نظر رنگ عجیب و غریب است و گاهی اوقات آستین لباس او وقتی از کار می رود ، از خال کوبی هایش بیرون می آید. او با ماسک و دستکش زیر بازوی من را همراهی می کند. با چرخاندن قیچی طلایی در دست ، مهارت خود را نشان می دهد و قفل مویی را که شانه می کند بیرون می کشد و می گوید: “معمولاً مدل موی زن یک وقت و انرژی بیشتری می خواهد.”

ویروس کرونا زندگی وی را پیچیده کرد و امسال نیز مانند سالهای گذشته نتوانست کار کند. او کم و بیش ماه مارس را گم کرد و پس از گذشت چند روز تعطیلات عید ، مجبور شد مشتری های خود را بطور جداگانه بپذیرد. بیشتر آنها از خانواده ها آمده اند و اکنون مجبورند مقدار محدودی مصرف کنند ، زیرا ، اول از همه ، سلامتی خودشان مهم است و اگر تاج را بدست آورند ، “من اصلاً نمی خوردم.” در حین کار ، تلفن وی چندین بار زنگ می خورد و از دانش آموز می خواهد به مشتری پاسخ دهد. او تا ساعت 10 شب پر است ، زیرا باید در ابتدای ماه هزینه سالن را بپردازد. او تمام کارهای خود را برای مهاجرت انجام داد و به محض اینکه همه چیز به حالت عادی برگردد ، به امید زندگی و کار تجاری احساس بهتری خواهد داشت. او معتقد است به همان اندازه که تلاش کرده پیشرفت نکرده است ، اما شاید بتواند با مهاجرت به مکان دیگری آینده بهتری داشته باشد.

قطع مشتری که زیر بازوی اوست ، بیش از یک ساعت طول می کشد و برای جلب رضایت او ، انرژی زیادی را صرف می کند ، بارها و بارها موهای دو طرف مو را با ابزارهای مختلف و چندین بار خشک کردن مو اندازه می کند. با ترک سالن ، مشتری های زیر ، یک زوج جوان ، با آن تماس گرفته و وارد آپارتمان می شوند.

آرایشگاه ها و سالن های زیبایی تنها مکان هایی نیستند که این روزها بسته باشند. بازی ها ، سرگرمی ها و ژیمناستیک ، سالن های بدنسازی و بدنسازی ، سالن های پذیرش و تشریفات ، کافه ها ، چای خانه ها و سه گانه ها نیز از جمله فعالیت های مخاطره آمیز هستند و تا اطلاع ثانوی قابل افتتاح نیست. اما برخی از بنگاهها به بهانه داشتن چک باید اجاره و مالیات بپردازند و از طرف هیچ موسسه یا مرجعی پشتیبانی نمی شوند و به صورت مخفی کار خود را ادامه می دهند.

برخی از کافه ها و چایخانه ها نیز مخفیانه فعال هستند. یکی از این کافه های تهران ، مجهز به دوربین مدار بسته ، در تمام روزهای قرنطینه فعال بود ، اما آن را متفاوت دریافت کرد. کافه تمام روز در طبقه پایین است و مالک اتومبیل خود را جلوی پارک فروشگاه می گذارد. مشتریانی که پای ثابت دارند برای چندین مراجعه به کرکره ها می روند ، صاحب کافه برای معرفی مشتری ، دوربین امنیتی را بررسی می کند ، سپس کرکره ها را به نصف می رساند و خریدار می تواند وارد آن شود.

یک همسایه متوجه این موضوع شد و یک بار پلیس را صدا کرد. به محض اینکه صاحب کافی شاپ متوجه حضور پلیس شد ، او از طریق سقف به سمت خانه کنار فروشگاه خود که متعلق به یکی از آشنایان او است ، از مشتریان خود فرار کرد.

“چند روز می توانید در خانه بنشینید؟” – اخبار ایران من به یکی از بازدید کنندگان منظم کافه می گوید. بابا ، شما خسته هستید ، من خودم به تاج ایمان ندارم. حتی اگر تاج را بدست آورم ، برای من مهم نیست. منظورم همه افرادی است که این روزها من را در کافی شاپ دوست دارند و تاج را خنده دار می دانند. حالا که همه جا تعطیلات داریم ، کجا می رویم؟ این کافه از ساعت 9 تا 14 باز است. ما این کار را هم نمی کنیم. “ما قلیان می کشیم و چندین فنجان چای می نوشیم ، که ارزان است و 15000 تومان آب می نوشیم.”

جواهرات یکی از خطرناک ترین مشاغل این روزها است. برخی از دارندگان این کلاس بر این باورند که مبلغی که به عنوان مالیات پرداخت می کنند بیشتر از آن است که بدین طریق درآمد کسب کنند ، بنابراین آنها در روزهای وقایع بطور کامل کار خود را تعطیل نکردند و هم به صورت آنلاین فروش داشتند و هم به مشتریان محدود دسترسی داشتند. ،

یکی از گالری های گالری هنوز زودتر مشتری را می پذیرد. بعد از اینکه می گویم چه تزیینی می خواهم بخرم ، یک کارمند پنجره فروشگاه تزیینات مربوطه را حذف کرده و به محض اعلام حضورم در مقابل درب ، کرکره را بالا می برد. صاحب گالری معتقد است که باید حقوق کارمندان ، اجاره فروشگاه و مالیات را پرداخت کند و از همه مهمتر ، چک داشته باشد و به همین دلیل باید کار خود را با در نظر گرفتن جنبه های ایمنی و بهداشتی ادامه دهد ، در غیر این صورت باید اعلام کند. در مورد ورشکستگی. اگر او به درخواست های مشتری پاسخ ندهد ، آنها را از دست می دهد: “ما به تنهایی کار می کنیم و سعی می کنیم مشتری کمتری را شخصاً جذب کنیم. “معمولاً کسانی که قبلاً سفارش داده اند بیایند.”

بیرون از درب گالری جواهرات ، وقتی کرکره ها به وسط بالا می روند ، پس از ترک من ، یک زوج جوان وارد می شوند و کرکره ها دوباره پایین می آیند ، و خیابان پر از مغازه با کرکره است.

انتهای پیام


نوشته های سایت توسط سامانه جامع و هوشمند بررسی و درج خودکار اخبار، اقدام به انتشار محتوا می نماید، در نتیجه مسوولیت تمامی نوشته های سایت بر عهده مراجع اصلی بوده و سامانه بر خط اخبار ایران من هیچ مسوولیتی در قبال تمامی محتوای منتشر شده در سایت ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا