اقتصادی

دلار عقب‌نشینی کرد – اخبار ایران من

دلار نمی تواند در برابر پول جهانی به افزایش خود ادامه دهد.

ارقام قیمت گذاری اروپا همچنان موجب ناراحتی سیاست گذاران اروپایی می شود: طبق مرکز آمار اروپا ، قیمت ها در 19 کشور منطقه یورو در 12 ماه منتهی به نوامبر ، 0.1 درصد کمتر از رقم ماه گذشته بود. با 0.3٪ افزایش تورم بسیار بالاتر از 2٪ هدف گذاری شده توسط بانک مرکزی در منطقه. در سطح اتحادیه اروپا ، میانگین 0.2٪ بود که نسبت به ماه گذشته 0.1٪ کاهش داشت.

در حالی که انگلیس هنوز به توافق كامل با اتحادیه اروپا در مورد انتخابات آینده نرسیده است ، اما به دلیل اقدامات كرون به شدت آسیب دیده است و این وضعیت در بازار كار چنان قویتر شده است كه مركز آمار انگلستان اعلام كرد بیكاری در این كشور با افزایش 0.1 درصدی به 4.9 درصد رسیده است در شش ماه اول ماه اکتبر از سال گذشته ، 0.1 درصد بالاتر از کارشناسان قبلی و نرخ بالای بیکاری کشور از ماه اوت افزایش یافته است. سال 2016 به اینجا رسید. تعداد افراد بیکار در کشور در این زمان 209 هزار نفر افزایش یافته و به یک میلیون و 520 هزار نفر رسیده است.

تمایل بازرگانان به استفاده از دلار از ماه های ابتدایی سال 2020 به شدت کاهش یافته است و پیشرفت در کرونا و همچنین رویکرد پایین دولت در ایالات متحده ، سرمایه گذاری های پرخطر بیشتر معامله گران را به خود جلب می کند. بوده است اگرچه انتظار نمی رود دلار آزادانه سقوط کند ، اما بسیاری از تحلیلگران در بازار خارجی معتقدند که در حال حاضر فرصتی برای برگشت دلار وجود دارد و دلار می تواند در چند ماه اول سال 2021 در محدوده امن خود باقی بماند.

با وجود تلاش های ترامپ برای به راه انداختن جنگ تجاری با چین ، ارقام جدید نشان می دهد صادرات ایالات متحده از چین به طرز چشمگیری افزایش یافته است ، صادرات ایالات متحده از چین در 10 ماه نخست سال جاری (ژانویه تا اکتبر) افزایش یافته است. 8. درصد بیشتر از همین تعداد در سال گذشته. در ماه نوامبر ، صادرات ایالات متحده از چین به شدت افزایش یافت و به 51.98 میلیارد دلار رسید ، که 46.1 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت. این به معنای افزایش بیشتر تعداد حساب های ایالات متحده است.

در معکوس کردن دارو در برابر کرونا ، داروسازی مدرن اعلام کرده است که به زودی تاییدیه FDA را برای توزیع واکسن این شرکت در کشورهای مختلف دریافت می کند. در گذشته ، مراحل اولیه استفاده از واکسن Pfizer به پایان رسیده بود. تاجران انتظار دارند که فاجعه تاجی که از فوریه 2020 جهان را آزار داده است ، در چند ماه آینده به پایان برسد و جریان طبیعی را تسریع کند.

از نظر سیاست های پولی ، انتظار می رود که فدرال رزرو ایالات متحده به روند تعیین نرخ بهره در پایین ترین سطح در یک دهه گذشته ادامه دهد. به گفته برخی از اقتصاددانان ، سال آینده احتمالاً تغییر چندانی در تعیین اهداف رشد فدرال رزرو نخواهیم دید.

افزایش تورم و رکود اقتصادی و همچنین بیکاری زیاد ، سیاست گذاران اروپایی را برای احیای رشد اقتصادی کشورشان تحت فشار قرار داده است و بهبودی آن از بحران کرونا تا دو سال طول می کشد. در بررسی اخیر اقتصاد این کشور ، بانک فرانسه اعلام کرده است که اقتصاد کشور امسال به دلیل حملات هوایی ، محدودیت سفر و تعطیلی مشاغل 9 درصد کاهش می یابد ، که در صورت وجود ، این می تواند دومین فاجعه اقتصادی باشد. اتحادیه اروپا ده سال گذشته خواهد بود.

اقتصاد جهانی هنوز تحت تأثیر جو است و همانطور که کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد پیش بینی کرده است ، رشد اقتصاد جهانی در سال جاری به 5.6٪ خواهد رسید که در صورت دستیابی ، بدترین بحران اقتصادی از سال 2009 تاکنون خواهد بود. . در حالی که این گزارش هنوز یک گزارش ناامیدکننده است ، اما با آنچه 9 درصد پیش بینی کرده اند کمی متفاوت است. سازمان ملل پیش از این هشدار داده بود که تخمین زده می شود 8 میلیون نفر در سراسر جهان از آلودگی هوا رنج می برند.

جمهوری خواهان و دموکرات ها هنوز درباره جزئیات لایحه جدید به توافق نرسیده اند و سخنگوی کنگره نانسی پلوسی گفته است که این لایحه تا تعطیلات کریسمس لغو می شود. هزینه دومین بسته کمک مالی در برابر تغییر اقلیم 900 میلیارد دلار هزینه در بر دارد و انتظار می رود جایگزین بسته کمک 3 تریلیون دلاری شود. بسته جدید حمایت از مشاغل کوچک و متوسط ​​و پرداخت از بیکاران خواهد بود.

تاکنون بیش از 76 میلیون و 363 هزار و 709 نفر به بیماری قلبی مبتلا شده اند در حالی که 687 میلیون نفر و 601 هزار نفر جان خود را از دست داده اند. از بین کشورهای مختلف ، بدترین قربانیان ایالات متحده با 321،532 ، برزیل با 185،827 ، هند با 145،509 ، مکزیک با 117،249 و ایتالیا با 68،447 بوده است. .

پیشرفت انفجار رکورد جدیدی از مرگ روزانه از ویروس کرونا را به ارمغان آورده است ، تا جایی که 16 دسامبر ، با 13،558 فوت در یک روز ، رکورد 10 دسامبر و رکورد 12،918 فوت ، یک شکست بود.

کیت جوکیس ، کارشناس خارجی در بانک عمومی سوسیه گفت: “به طور خلاصه ، سود دلار در اینجا برای معامله گران بسیار زیاد است ، به همین دلیل فکر می کنم روزهای بد دلار هنوز ادامه دارد.” بازار نسبت به آنچه در سیاست های پولی اتفاق می افتد واکنش نشان می دهد و در شرایط فعلی فشار زیادی بر دلار وارد می شود. در مقایسه با ماه های اول سال ، ارزش دلار بیشتر معامله گران نزولی است.

واحد پول دلار

دلار که در تلاش است سبد ارزهای جهانی را مبادله کند ، امروز با افت 0.83 درصدی 89.83 بسته شد. نرخ ارز هر فرانک سوئیس 1.131 دلار اعلام شد (قیمت های فوق با توجه به تعطیلی بازارهای ارز در نیویورک محاسبه می شود).

واحد پول اروپا

در آخرین معاملات اخیر ، پوند 0.07 درصد با قیمت 1.355 دلار فروخته شد. یورو پس از ماندن در سطح 1.22 با 0.14٪ افزایش به 1.225 دلار رسید.

واحد پول آسیا

در بازارهای سهام آسیا دلار با افزایش 0.01 درصدی به 103.351 ین رسید. در مقابل یک همتای استرالیایی ، هر دلار آمریکا به قیمت 1.311 دلار فروخته شد. نرخ دلار نیز معادل 6535 یوان چین اعلام شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا