اقتصادی

برقراری تماس تصویری باکیفیت توسط پیام‌رسان داخلی برای زائران اربعین

اخبار ایران من/زنجان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: زیرساخت ارتباطی پرسرعت «فیبر نوری» که راه‌اندازی می‌شود، انتظار داریم از این نوع خدمات، روزبه‌روز بیشتر، متنوع‌تر و جدیدتر به مردم ارائه شود.

به گزارش اخبار ایران من و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان، عیسی زارع‌پور صبح امروز (۶ اردیبهشت‌ماه) در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، افزود: فیبر نوری شبکه پرسرعت و باکیفیتی است و با ورود و توسعه فناوری‌های جدید می‌توان از این خدمات ارزان و بهتر استفاده کرد.

وی ادامه داد: در فضای مجازی نیز کارهای بزرگی انجام شده و خدماتی در پیام‌رسان‌های داخلی به مناسبت اربعین ارائه شده است که سال گذشته وجود نداشت؛ به عنوان مثال تماس با کیفیت تصویری با پیام‌رسان بله برقرار شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: طی ۵۰ روز ایام حج حدود ۱۲.۵ میلیون تماس صوتی و تصویری از عربستان به ایران و بالعکس از طریق این سکو انجام شد.

این مسئول با بیان اینکه امسال با ارتقای کیفیت این نرم‌افزار، عموم مردم از آن استقبال کرده و نزدیک به ۱۲۰ هزار کاربر از آن بهره‌مند شده‌اند و همچنین کاربرانی از کشورهای دیگر در همه پلتفرم‌ها داریم، تصریح کرد: ۱۲ سال پیش حداکثر سرعت اینترنت در شبکه ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه بود، در حالی‌که در زمان حاضر قرار است سرعتی که به مردم زنجان با راه‌اندازی فیبر نوری داده شود، به یک هزار مگابیت بر ثانیه برسد که هشت هزار برابر سرعت قبل است.

این مسئول با بیان اینکه با ورود نسل سوم تلفن همراه، سرعت اینترنت چند مگابیت بر ثانیه افزایش یافته است، ادامه داد: با ورود نسل چهارم، انقلابی در کسب‌وکارها به وجود آمد و با آمدن فیبر نوری انتظار داریم، کسب‌وکارهای جدیدتری شکل بگیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با نگاه مثبت استاندار زنجان و نگاه خوب در این بخش و اتصال فیبر نوری به منازل، سرعت‌های چند ۱۰ برابری شغل‌های زیادی ایجاد و این استان متحول خواهد شد که انتظار می‌رود در چند سال آینده الگویی برای جاهای دیگر شود.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا