اخبار استانی

طوفان به ۸۰ هکتار از باغات روستای زیارت خسارت وارد کرد

اخبار ایران من/خراسان رضوی بخشدار سرولایت گفت: طوفان به ۸۰ هکتار از باغات روستای زیارت خسارت وارد کرد.

باقر صدیقی در گفت و گو با اخبار ایران من از خسارت طوفان و درهم شکستگی درختان باغات روستای زیارت سرولایت خبر داد و افزود: براثر وزش طوفان در بخش سرولایت که همراه با تگرگ و بارش شدید باران بود، علاوه بر ریزش گل‌ها و شکوفه‌ها، درختان گردوی زیادی با قدمت بیش از ۱۰۰ سال در باغات روستای زیارت از توابع این بخش درهم شکسته و خسارات زیادی به باغداران وارد شد.

وی با اشاره به اینکه بر اثر وزش بادهای شدید، تگرگ و باران‌های موسمی بیش از ۸۰ هکتار باغات این روستا دچار خسارت شدند، عنوان کرد: بررسی‌های میدانی کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی برای بررسی میزان دقیق خسارت و هماهنگی با صندوق بیمه در حال انجام هستند تا با هماهنگی انجام شده، باغدارانی که دچار خسارت شده‌اند و باغات آن‌ها تحت پوشش بیمه هستند، مبلغ خسارت را دریافت کنند.

بخشدار سرولایت اظهار کرد: در این راستا کشاورزان و باغداران روستای زیارت و دیگر اهالی منطقه سرولایت منتظر اقدامات مدیریت و کارشناسان جهاد کشاورزی در راستای حمایت از خسارت دیدگان هستند.

وی گفت: با توجه به اینکه تنها درآمد و پایه معیشت اهالی این منطقه از محصولات باغی است، ضرورت دارد مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تمهیدات لازم را در این خصوص داشته باشد.

صدیقی خاطرنشان کرد: خشکسالی‌های مداوم و پیاپی سال‌های اخیر هم باعث کاهش میزان درآمد اقتصادی مردم کم برخوردار در این منطقه شده؛ به طوری که قنات‌های بیشتر روستاها با کاهش دبی یا خشکی مواجه شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا