اقتصادی

بررسی مشکلات ارزی تولیدکنندگان در کمیسیون صنایع

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی موضوع جلسه امروز این کمیسیون را عملکرد بانک مرکزی برای تخصیص ارز به بخش تأمین مواد اولیه و ماشین آلات و تجهیزات برای صنایع عنوان کرد.

علی جدی در گفت و گو  با اخبار ایران من در تشریح جلسه امروز (دوشنبه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون معاون ارزی بانک مرکزی و معاون صنایع عمومی وزارت صمت حضور داشتند و موضوع جلسه نیز عملکرد بانک مرکزی برای تخصیص ارز به بخش تأمین مواد اولیه و ماشین آلات و تجهیزات برای صنایع بود.

وی افزود: در جلسه امروز از جمله مواردی که مطرح شد دغدغه هایی است که در حال حاضر بسیاری از صنایع برای تهیه مواد اولیه داشتند و این موضوع که ارز به آنها تخصیص داده می شود اما تأمین نمی شود؛ یعنی برای تأمین ارز تخصیص داده شده آنها را به صرافی ها ارجاع می دهند و صرافی ها یک ماه این ارز را نگه می دارند و یا اینکه هر طور که دل خودشان می‌خواهد رفتار می کنند و یا اگر ارز را هم به تولیدکنندگان بدهند توافق می کنند که ارز را با قیمتی بالاتر از آنچه که هست ارائه کنند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع دیگری که در جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن مورد بررسی نمایندگان قرار گرفت ارزهای متنوعی است که الان ایجاد شده مانند ارز نیمایی، ارز توافقی، ارز مبادله ای، ارز آزاد و… که همه اینها بلاتکلیفی صنایع و سردرگمی آنها را به دنبال داشته است. لذا قرار شد اولاً گزارشی تهیه کنیم و در صحن مجلس ارائه کنیم تا در این حوزه تعیین تکلیف شود و ثانیاً مقرر شد نامه ای نیز به رئیس جمهور بنویسیم که بالاخره این بلاتکلیفی تا کی قرار است ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا