عمومی

تعداد سکوهای تنظیم بازار در یزد به ۲۰۰ مورد می‌رسد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مهران فاطمی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد که جمعه شب با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، با اشاره به بالا بودن نرخ تورم یزد در حوزه مسکن و برخی کالاهای غذایی، در اولین مورد به راه اندازی ۱۰۰ سکوی تنظیم بازار در استان و نقش آن‌ها در کاهش تورم کالاهای غذایی در یک ماه اخیر به منفی یک دهم و حتی پایین تر از میانگین کشوری اشاره کرد.

وی خواستار معافیت نالیاتی این سکوها با توجه به روحیه جهادی و تلاش آنها در راستای کاهش تورم کالاهای غذایی استان شد و افزود: تعداد این سکوها در استان به ۲۰۰ سکو افزایش می‌یابد.

استاندار یزد همچنین با اشاره به ساخت ۶۰ هزار مسکن نهضت ملی در استان و آورده ۳۳ همتی متقاضیان خواستار تسهیل تحقق سهم تسهیلات هر بانک برای تسریع در ساخت این واحدها شد.

وی با بیان اینکه در شورای عالی مسکن برای هر بانک تکلیف مشخص شده است که باید اجرایی شود، افزود: نزدیک به ۳۵ درصد سبد خانوار استان سهم مسکن است و با توجه به سیل مهاجران و کمبود مسکن راهی جز این وجود ندارد و پرداخت این تسهیلات برای تامین نیاز مردم لازم است.

وزیر اقتصاد این مطالبه را مشروط به موافقت بانک مرکزی قبول کرد و افزود: این تسهیلات با توجه به اینکه طرف عرضه را افزایش می دهد، تورم زا نیست و بانکها باید طبق فهرست تهیه شده تا پایان دولت، مازاد بر تکالیف و تسهیلات دیگر، تسهیلات مسکن را هم پوشش دهند.

دکمه بازگشت به بالا